Raptor50 skrev:Ja det blev lite fler solpanel under Februari Rean, och i dag kom Garage port öppnaren..
Ännu ett projekt till stugan.. Blir nog bra att hålla på med hemma då jag inte kommer mig dit på grund av den jä... snön än..
Kom över en sida som säljer "lite" av varje när det kommer till Import, så när jag fick en garage port öppnare till under 1500 spänn, ny i kartong, färdig hemskickad med DHL, så var jag tvungen att handla igen..
Ett stort pluss som dom faktisk inte berättade när jag köpte den är att det är backup ström ingång på 24volt.. Om det går att köra den på det hela tiden vet jag inte, men oavsett bra..
Tänkte jag skulle se om jag kunde få lite fler soltimmar på mina solpanel med denna jag då.. Har ju inte garage så..
Hmm..vänta lite nu, du har alltså köpt en garageportsöppnare men har inget garage?
cman skrev:Hmm..vänta lite nu, du har alltså köpt en garageportsöppnare men har inget garage?
Raptor50 skrev:cman skrev:Hmm..vänta lite nu, du har alltså köpt en garageportsöppnare men har inget garage?
Jepp..
Jag la upp en liten film på youtube efter jag fick testat att lösningen som jag tänkte på. Jag har lagt på ett solpanel och bara hållit det på plats, så jag vet att den lyfter det ganska lett..
Blir det problem när det kommer 3 till så får jag öka lite på längden på det ena staget.. Så måste jag ju fixa lite mer stabila stag, men detta är bara för att försöka..
http://www.youtube.com/watch?v=TtItL_r-ya0&feature=g-upl&context=G220d5f5AUAAAAAAAAAA
Man får väl se när det närmar sig montering på taket..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster