Mitt försäkringsbolag Länsförsäkringar sade upp min bilförsäkring i förra månaden utan att tala om det för mig, så jag fick en saltad räkning från Trafikförsäkringsföreningen. Jag ringer länsförsäkringar, men de förklarar bort sig, och säger att de inte kan göra något. Dessutom kan jag inte ens återförsäkra bilen från IDAG. Nej, det går inte.
Så vad gör jag. Bara att ge upp, betala trafikförsäkringsföreningen, ringa Trygg-Hansa, och de klarar av att försäkra bilen från IDAG. Dessutom billigare än Länsförsäkringar.
Fast jag betalade Länsförsäkringar också, innan detta. Och dessutom har trafikförsäkringsföreningen med premien från Länsförsäkringar. Jag fattar ingenting. Har jag ingen försäkring, en försäkringar eller betalar jag samma försäkringspremie tre gånger?
Bara att ibland kommer man i kläm i det här samhället, och det finns bara ingenting man kan göra utan att bita i sura äpplet. Den dagen är förbi då man pratade med människor. Nu pratar man med datorer, eller människor som knappar på datorer och människor som är som datorer, fast värre. Som de inbillar sig att datorer är. Och vem man än pratar med i kundtjänst så säger de i slutändan - jag kan inte. Det finns aldrig någon som kan, som det brukade finnas förr i tiden. Då fanns det alltid någon som kunde klara upp problem. Det är aldrig deras ansvar, vad som än händer.