Karro skrev:.... jag är ju hindu, som ni kanske inte vet. Så att åka till Indien, till en helig stad, är det som gav mig livsvilja igen, och massvis av upplevelser också. Att känna dödens andedräkt är något som förändrar en, och man finner kanske en annan syn på livet.
Jo, precis så är det, jag hade ingen aning om det bara att du visade respekt för religion och det gör jag också men det måste vara i måttlig mängd. Hindu, är det något man bara är eller också kan bli?
Klart du måste ha en panna i huset och det kan man hitta bra billigt på blocket
Jag har ett par-tre stycken i reserv men det är för långt att frakta till Norrland, jag är säker på det finns billiga nära dej bara du håller koll en tid. Gamla måste inte vara dåliga och ofta är dom i mycket bra skick och det var säkert din också men frostsprängning tar kål på vilken panna som helst...
Jag är uppe och eldar just nu men min förugn är dålig värre nu och jag tror inte den håller vintern ut. Jag har en bättre utanför men det är en stor apparat och byta och det vill man helst göra sommartid. Vintern började bra men nu har både kylan och snön kommit om än inte i samma mått som de tidigare vintrarna. Det är några centimeter snö här och likaså några kallgrader men en ständig blåst har gjort köldeffekten långt värre. Kanske det blir en mildare period nu, får hoppas på det åtminstone.
Det har varit ett par-tre vintrar nu som jag haft ont om ved och konstigt nog då just dom kalla vintrarna som särskilt märkts här nere. Förra vinter måste jag t.o.m köpa ett par storsäckar färdig ved men det var en dålig affär. Mycket pengar och lite ved kan man säga. Dessutom var det småhugget så det var mycket luft i säckarna.
Nu är det läget betydligt bättre för i höstas ramlade det på mig en rejäl mängd ved som jag köpte till ett mycket hyggligt bra pris. Dessvärre är det mycket grov ved och ekstammar som kan vara uppåt metern i diameter så nu har jag och göra med det ett bra tag framöver. Jag liksom du måste ta lite i taget och inte ta i för hårt för det straffas värre efteråt. Men försöker man göra lite varje dag så ska det bli färdigt nån gång.
Har du bilen och släpvagnen kvar? De är väl nästan ett måste om du ska bo i huset?