lillebrormats skrev:Om den grundlagsskyddade meddelarfriheten ska vara något mer än tomma ord på ett papper, måste vi slå vakt om rätten till skyddad privat kommunikation.
Mmmm... Jag kan bara hålla med.
Tyvärr är detta bara början; om (när) vi "köper" datalagringsdirektivet så kommer det raskt nått nytt som kränker våra rättigheter ytterligare.
Meningen är att vi ska kuvas och förslavas maximalt. Övervakning och kontroll tillhör normen av maktmedel, och sticker man ändå ut ur mängden så är man en terrorist. I uSA har myndigheterna nu rätt att lönnmörda "terrorister" utan rättegång, såväl amerikanare i sitt amerikanska hem som Ugander i sitt hemland.
Sanningen förvrids och perverteras och lögnen blir den "nya sanningen". Om man vill så kan man räkna upp en hel del bra saker som Josef Starlin gjorde och sedan använda det som intäkt för att kommunism är bra - typiskt ologisk "logik"... Det är så vi förs bakom ljuset och blir lurade att acceptera lögnen.
Sen vill vissa hävda att staten vill alla väl... Sicket skitsnack! I runda slängar 300 miljoner människor har dött av statens "omsorger" under 1900-talet. Detta är civila offer, lägger man till soldater så stiger siffran upp emot 350 miljoner människor. 350.000.000 st!
Stalin sa ungefär att "en människas död är en tragedi, men tiotusen döda är statistik", och det sätter väl lixom ribban.
Som referens kan nämnas att vid häxbränningarna var det omkring 15.000 människor, mestadels kvinnor, som mördades (om jag minns rätt).
Det är verkligen dax att sluta acceptera att våra "anställda" i regering och riksdag kör sitt eget race!
F.ö. så passar väl min signatur rätt väl här också:
"Those that giveup freedom for security shall have neither.", för det är väl för vår säkerhet som vi övervakas..