Natruligtvis märker jag det, men min fråga är: Sitter inte sossarna och njuter över att DOM slipper ta de obekväma besluten? När vi skottar ut pengar till EU så minskar det i budgeten. Vad finns kvar att göra? Att låna pengar till en välfärd vi inte har råd med eller att rätta munnen efter matsäcken? Det är klart, vore jag barnlös och likgiltig inför framtiden för andras barn skulle väl det mest själviska vara att hejja på sossar o kommunister att blåsa mera liv i A-kassan och bidragssystemen och låta någon annan pröjsa mitt uppehälle. Nu är jag inte sån.Ib-Arne skrev:PowerMizer!
Du kan inte mena på fullt allvar. Att du inte märkt alla försämringar som moderaterna gjort.
Jag tycker att vi ska avsluta alla avtal med EU, FN och liknande och sedan noggrannt överväga vilka nya avtal vi kan ingå som inte utarmar folkets makt i vårt land och som inte för makt ut ur landet. Vidare är jag av den åsikten att man inte ska överbeskatta invånare, men det har jag skrivit om förut.
Bara för att jag inte ska uppfattas som en nonchalant löntagare som struntar i dom som är sjukskrivna och arbetslösa kan jag meddela att jag senaste åren varit långtidssjukskriven och nu lever på ett löjligt lågt aktivitetsstöd. Det går, men man får naturligtvis tänka sej för vad man skaffar sej för utgifter. Ungerfär som ett lands budget; man får tänka efter före så gott det går...
Det var väl ändå lite av ett lågvattenmärke, va?!Ib-Arne skrev:Om det inte spelar någon roll vem du röstar på, kanske du kan påverka med att lägga dig ner o dö. Eller har du någe bättre förslag, för att förändra???
Som sagt ser du ingen skillnad kanske du ska fixa nya glasögon.
Det är klart att det är skillnad, men mest i sakfrågorna. Det var det jag försökta kommunicera i förra inlägget. Jag menar att dom fundamentala frågorna lyfts varken av det högra eller vänstra blocket, och om ett "småparti" börjar gräva i de stora frågorna så ser de två stora partierna till att återställa ordningen genom att aldrig ta debatten, i alla fall inte ta den på allvar.
Jag tycker att jag gör något för att förändra, även om det är i liten skala. Läs bara mina inlägg här. Jag är ingen Hulken som står och spänner mej i medier och maktkorridorer, jag är en liten gräsrot som försöker göra min röst hörd där jag går och står. Just idag är det på 24volt.eu.