Här har jag gjor en tråd som är tänkt att handla om vädret och det brukar sägas att när inget annat finns att tala om så kan man alltid prata om vädret.
Vädret ser också ut att bli ett frågetecken den här kommande vintern. Här i sydöstra Sverige har den i alla fall börjat på ett mycket ovanligt sätt. Först en inledning som ett evigt regnande, sådär 150 mm på sina ställen och som ledde till översvämningar här och var, och sedan över en natt direkt vinter med kyla och snö. Skulle tro det är ungefär 30 cm snö hos mig. I dag har det för övrigt snöat hela dagen. Tänkte gå ut skotta när det slutat snöa men det bara fortsatte och fortsatte...
I går e.m. och kväll var jag iväg och tog lite bilder på ett ställe vid en av Ljungbyåns grenar som jag tänker infoga här snart. På vägen hem blev det ett riktigt snöoväder. Inte så kul när vindrutetorkarbladen fryser till isklumpar och det knappt går att se ut. På en bit motorväg också där man inte får stanna. Aj, aj, aj.....
Jag börjar med en länk till en blogg (vänster) som i det här avsnittet endast berör vädret. Mycket läsvärt tyckte jag.
http://www.fjardeinternationalen.se/blo ... tofsvipor/
Alltså, bara fyll på här med mer väder närhelst ni känner för det...