RÖD@nörd skrev:Jag har sett att det står "Youtube" på vissa kameror men jag vet inte vad det är för särskilt med det. Jag har fattat det som att det lättare går att lägga in filmer på Youtube med sådana kameror. Kanske med bättre resultat?
I går kväll ropade jag hem två kameror till på Tradera. En Nikon Coolpix 4 megapixel och en HP Photosmart 4.3 megapixel. Jag tror kamerorna är från mitten av 2000-talet. Den ena för en femtiolapp och den andra för en hundring. Sedan tillkommer frakt förstås. Kul för lite pengar kanske?
Jag tänker det kan vara bra med någon kamera i reserv och kanske en i bilen, jag menar något som man inte behöver vara jätterädd om.
Det är rätt kul med Tradera men sedan tycks det finnas sådana man inte riktigt kan lita på och det förstör en del tycker jag. Jag har ett köp nu där jag inte riktigt litar på säljaren. Får se hur det slutar....
Kan du få fatt på en fullt fungerande KonicaMinolta A1 har du en riktigt bra och snabb semiproffs kamera om än gammal , manuell zoom och blixt och focus som auto och manuell med ringar på objektivet som förr. En kamera jag gillar starkt och inte funnit en ersättare till efter den pajade, bildsensorn gick sönder så jag har ett reservdelsoffer för allt utom bildsensor.