RÖD@nörd:
Har du fastnat med pekfingret i tangentbordet??? Jag har inte hört av dej sen du tittade i Aktivitetshanteraren!
(Ärligt talat så saknar jag dina underbara inlägg!)
Jag gör det för det mesta. Ibland blir det KDE och ibland Xfce... Vad är det DSL kör? Fluxbox, kanske?!m_robban skrev:Ni snackar en massa om linux och Ubuntu. Men vad kör ni för skrivbordsmiljö? GNOME?
Que? Jag kanske är skadad, men det är ju bara att fylla i?!m_robban skrev:Att komma åt en Samba-share är inte bara att kopiera den sökväg som en windowsanvändare skickat.
Jag må vara lite bakom, men jag anger nog bara att den har IP-nummer 192.168.0.99 och port 9100 (HP Jetdirect) i Windows också?!m_robban skrev:Att lägga till en nätverksprinter med windowsanpassad nätverksadress är inte heller helt enkelt innan man kommer på hur man gör.
Det är säkerhetsmässigt helt korrekt! Prata med IT-snubbarna om det inte går att ställa ner säkerheten efter ditt önskemål (påtala att du ändå byter lösen på en Win-burk). Risken är att dom justerar upp säkerheten på Win-maskinerna istället.m_robban skrev:Lösenordet behöver bytas varje månad(windows-nätverk) och då duger det inte att sätta på en siffra som prefix, nä det skall till helt andra grejer.
Det har jag aldrig tänkt på?! Är det så? 7 fönster totalt (på alla skrivbord) eller 7 fönster på samma skrivbord??m_robban skrev:I Gnome finns en välkänd bugg att menyerna hänger sig när man öppnar sitt 7:e fönster.
Binary package hint: gnome-panel
This bug can always be reproduced and happen in very precise circumstances. When using the "windows list" applet (installed by default) on a gnome panel of at least 30 pixels placed in the right of the screen, it's impossible to open more than 7 windows without freezing completely Gnome-panel and needed to restart Gnome. Since gnome-panel freeze but does not crash, I can't create a backtrace.
This bug is due to the fact that when the gnome-panel is more than 30 pixels, icons are shown for each windows in the panel. When Gnome has 7 windows, icons are stretched and there's no place for another window. At that moment, if 8th window is open, the "windows list" panel panic and gnome-panel freeze.
Göran skrev:9 av 10 kör med Windows så det ni håller på med ser jag mer som "bilentusiasternas tärningar i backspegeln".
Om alla fåren springer åt samma håll, stanna upp och fundera: Varför springer vi hitåt? Egentligen.
Ofta finner man att man bör välja en annan väg.
PowerMizer skrev:RÖD@nörd:
Har du fastnat med pekfingret i tangentbordet??? Jag har inte hört av dej sen du tittade i Aktivitetshanteraren!
(Ärligt talat så saknar jag dina underbara inlägg!)
Återgå till IT och datorer - Mjukvara
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster