Där det "bara" växer brännässlor ska du ha ditt växthus, för där är bra jord! Eller så gödselvattnar du med nässelvatten!Karro skrev:. . . och det växer bara tistlar och brännässlor.
Karro skrev:Fast vad jag förfasar mig över är grundläggningen. Vore det inte för den skulle jag kunna åka till en brädgård, köpa virke och spika up en ram. Men grundläggningen verkar extremt jobbig.
Jag funderar lite på att inte sätta växthuset vid huset mitt, just på grund av att grundläggningen blir extra svår vid huset. En bit bort, på ett lite sämre ställe, har jag en plats där det stått en lagård med kor en gång i tiden. Nu är det allmän skräpsamling och det växer bara tistlar och brännässlor. Undra om jag kan anta att det redan finns någon sorts grundläggning där under och att jag bara kan bygga ovanpå marken?
Men du... Det ska ju göras också!! Hur ska man hinna med att lära sej / bygga utrustning och göra allt sånt?KennethE skrev:Varför inte röta nässlorna, ta vara på biogasen och sedan göra tyg eller liknande av fibrerna?
Återgå till Övrigt om villa, fritidshus, båt, husvagn, m.m.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster