Sjukdomar, dels egna, men också bland anhöriga, tillsammans med en rad andra olyckliga omständigheter har gjort att webbutiken fått stängas under en dryg vecka. Bland annat fick jag själv cancer och jag har genomgått strålbehandling under vintern. Sedan fick min gamla mor hjärtsvikt och dog. Nu har vi tömt och städat ur hennes båda boenden, lägenheten och rummet på äldreboendet (där hon hann bo några dagar) och under den gångna veckan har det varit begravning i Vilhelmina.
För en dryg månad sedan fick jag besked om att webbutiken var för gammal och fem veckor extra tidsfrist var inte tillräckligt för att bygga upp en ny webbutik när så mycket annat kom emellan och ingen av oss var fullt friska (Nina ska in för operation). Vad som också hände var att datorn brann upp, skrivaren slutade fungera, liksom bilen, samtidigt behövde golvet i butiken bytas efter en vattenläcka och från min mammas lägenhet och förråd har vi fortfarande runt 60 flyttlådor att gå igenom. Det är inte mycket som gått vår väg den senaste tiden och en av våra katter har för övrigt också försvunnit.
Den nya webbutiken har inget gemensamt med den gamla, så allt måste göras om från början. Det kommer att ta tid innan alla produkter är inlagda igen så vi får börja med ett begränsat utbud.