Hej å hö!
Först och främst vill jag påpeka att fraktpriserna kommer att ändras, men det gäller framförallt vissa mindre och lättare leveranser där fraktkostnaden idag blir orimligt hög.
Vissa varor kommer också att lagerhållas för snabbare leveranser, exempelvis lampor, vissa typer av solcellsregulatorer och elpatroner.
Många modeller av solpaneler har varit slutsålda en längre tid, men fr.o.m. måndag 10/5 ska de åter kunna levereras.
När det gäller elpatroner tittar jag just nu på ytterligare en typ utan skruvgänga. Den blir ju därför något av ett halvfabrikat, men jag ska se vad det går att göra av den och jag återkommer med en detaljerad bild under kvällen. Det fina med den är att effekten ligger på 1kW, mot 600 watt för den gamla modellen som även den kommer tillbaka inom en vecka.
Efterfrågan på lågenergilampor för 24 volt DC har varit gigantisk (betyder att minst två stycken har efterfrågat dem), så nu är de tillbaka i 7- och 15-wattsutförande (varmvita 2700K). Även 12-voltslampor kommer att fyllas på, likaså LED-lampor.
Svensktillverkade turbinblad till vindkraftverk (snabblöpare) med diameter 3,0 meter är också på gång. Pluggen är fräst så det är bara att gjuta, men innan jag säljer dem vill jag först se hur de fungerar och om de låter. Jag vill inte sälja något jag själv inte är nöjd med, men nu har det i alla fall börjat hända något på det området.
Samtidigt har jag börjat planera för att kunna tillhandahålla allt som krävs för egna byggen av vindkraftverk, i lösa delar, eller mer eller mindre färdigt.
Växelriktare (ren sinus) av fabrikaten Cotek, Studer och ytterligare ett fabrikat finns nu också och de dyker upp i webbutiken allt eftersom tiden tillåter, men vid önskemål kan de köpas redan nu, liksom DC/DC-omvandlare och en del annat.