Ugh,
Akta så du inte skjuter bort polen! Hade du 2kW inverter? Kör du damsugare eller nått annat med motor-starter ? Att pulsa 300-500 amp med grejor mot blyet så där på en trekvart är inget som jag skulle rekommendera.
Varför sitter det tejp i "sockerbiten"? jag hoppas (och tror!) att detta är på utsidan bara
"40mm^2 " ?
-Är den jätte-sockerbiten ok för typ 200Amp eller mera, om detta nu är sladdarna till invertern?
Det kanske står en max Ampere präglat i plasten på den? Eller kolla på en motsvarande i förpackning.
Har du dragit hårt nog så att det blir bra kontakt? En taskig kontaktering @ många hundra amp är direkt farligt.
På gummikabeln så står troligen tryckt hur många mm^2 det är, om du inte vet vad du har.
Men,,
Var är säkringen..? Göran hade väl ritat in det. En kortis och du har typ minst 3*1000 ampere ...i högtalarkablar och gummisladdar genom väggen.
Gissa om det kan bli fyrverkeri på 3kAmp. Akta..
Dessutom smälter ofta den typen av högtalarisoleringen på låga temperaturer, om det nu bara blir "lagom" överlastat, så inget i kors och helt osäkrat tack.
Jag kanske är nojjig?