Någon gång under vecka 12-13 beräknas butiken komma igång så smått och framöver blir det en del nytt, förutom det som nu finns i webbutiken. Utvändigt behöver allt en ansiktslyftning och det är månader av jobb som nu ska göras så gott det går på någon vecka. Så här ser det ut invändigt just nu:
Reapriserna i webbutiken har inte försvunnit automatiskt, som det var tänkt, så det får göras manuellt och tills det är gjort gäller de priser ni ser vid beställning.
Nu på måndag har vi tillräcklig kontroll över läget för att börja skicka ut varor som ligger nedpackade. Solpaneler har kunnat skickats tidigare i många fall, så allt har inte samlats på hög.
Faktura, kort- och delbetalning för webbutiken är klart sedan månader tillbaka, men jag har inte haft tid att sätta mig i hur detta ska installeras och den biten ska därför lejas bort. Handelsbankens tekniker och jag pratar inte samma språk, men hos betalväxeln fungerar i alla fall deras utskick av fakturor till oss, för en tjänst som ännu inte är inkopplad och kunnat användas.
I butiken kommer kortläsare att finnas, men väntetiden för att få detta installerat var längre än vi trodde, så det har blivit försenat. Ett annat problem är att bredbandsuppkopplingen dröjer ytterligare tre veckor innan den kopplas in och fram till dess får vi klara oss med det mobila bredbandet.
Att få in en extra telefonlinje var heller inte billigt, drygt 12.000 kronor, men då ingick telefonjack och 15 meter telefontråd (tror jag), inkoppling i skåpet vid tomtgränsen (kabeldiket får jag själv gräva), dokumentation och några knapptryckningar på en dator. Förmodligen är jack och tråd gjorda av rent guld, så det ska bli spännande att se hur det ser ut. Till detta kommer sedan en kortläsare till en kostnad 5 stycken TV-apparater.
Av detta har jag lärt att det är jag som inte vet hur man tar betalt och nu måste jag bli bättre på det.