Av vad det jag vet ska switchade nätaggregat inte ta någon skada av inkommande spänning på utgången jag gissar upp till 13 - 14 V. Men jag vet inget om vad det är för typ av spänningsaggregat du använder.
Det enda som händer i vanliga switchade spänningaggregat är att den egna strömomvandlingen minskar för att hålla kvar spänningen på inställd nivå, men det är klart om den yttre strömkällan kan leverera mer än 1600 W d.v.s. 133 A då finns det ingenting kvar att reglera ned för nätaggregatet och då stiger spänningen på utgången. Då är det nödvändigt att den yttre strömkällan har någon reglering för att spänningen inte ska dra iväg okontrollerat högt och göra sönder dina prylar.
Nu har du 3st parallellkopplade nätaggregat (antar jag) på vardera 1600W vilket tillsammans ger 400A maximal ström (3x 133A) och
OM dina förbrukare belastar med t.ex. 200A, så kommer strömfördelningen mellan nätaggregaten inte bli 67A vardera (d.v.s. lika) utan i verkligheten bli något liknande det här: 146A på det ena, 54A på det andra och 0A på det tredje p.g.a. spänningsinställningen skiljer sig lite grann på de olika aggregaten, det blir aldrig perfekt, och då kommer det tredje aggregatet reglera ned till 0 A p.g.a.att spänningen är lite för hög för dess inställda värde.
Nu är också frågan hur mycket du vill experimentera i det här projektet eller ska man säga, hur mycket du vill chansa
Nu är din frågor ganska allmänt hållna så det är svårt att ge detaljerade svar och förslag.