Jag mejlade om den här
http://www.blocket.se/goteborg/Varvtals ... ?ca=18&w=3 men den var redan såld. Kul, udda och intressant pryl tycker jag. Jag tror den är inställningsbar på flera olika sätt så den kan vara användbar till mycket. Priset var i mesta laget tycker jag nog. Hälften hade varit OK för mig.
tompas11 skrev:Vad som nu ska ske med Ångkraftverket, det skal som fortfarande står kvar, vete gudarna.
Hmm.... "Kommersiellt användbar" står det. Säkrast investerat måste väl ändå vara att bygga exklusiva strandnära bostadsrätter och ägarlägenheter i skalet men det beror väl på den lokala efterfrågan. I Kalmar hade det varit ren självklarhet.
- P4220145.JPG (59.37 KB) Visad 17749 gånger
F.d Kalmar Varv. I dag Kalmars stolthet menar somliga. Jag vare sig har möjlighet eller vill bo där; Kallt, blåsigt och sviiiindyrt. Läget på en ö gör det perfekt till en "gated community". Ett kraftigt taggstrådsstängsel runt om, grind och vaktkur efter bron så är det klappat klart. Förresten har jag för mig det var så på varvets tid. I vart fall grind och vaktkur.
Hoppas förresten de hann sälja iväg ångkraftverkets omistliga tekniska delar innan skrotpriserna sjönk till botten för det finns ju ändå ingen ekonomisk lönsamhet i att bevara sådant.
Jo, förresten kanske.... Det skulle ju kunna bli bra publikdragande attraktioner när "arbetarnas dag" äntligen gjorts om till
Arbetets dag