Är det verkligen

Miljöfrågor, global uppvärmning, lagar och regler kring vind- och vattenkraft, m.m.

Är det verkligen

Inläggav richard 15 nov 2008 17:51

miljöbilar som orsaker matbrist?
Jag tycker att det är en lögn.
Ingen som vet hur mycket tobak odlas
Ingen som vet hur många km2 jordbruk används för cannabis,opium och andra saker som människor inte behöver för att överleva.
richard
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 18 feb 2008 00:03

Re: Är det verkligen

Inläggav Göran 15 nov 2008 20:39

Det är inte bilarna i sig som orsakar svält bland människor i de fattiga delarna av världen. Skulden till detta bär västvärldens politiker som genom sin jordbrukspolitik slår tillbaka alla försök till odling av spannmål i fattiga länder. Följden av detta blir att bönderna där istället odlar narkotika.
Om vi använder mat som bränsle kanske överskott av spannmål istället blir till underskott och då mister EU och USA möjligheten att dumpa priserna på världsmarknanden. Detta skulle i så fall kunna leda till återhämtning i U-länderna med intresse för odling av mat istället för knark. Av den anledningen kan våra politiker komma att försvåra användning av spannmål som bränsle, men jag är inte helt säker på att de kan dra den slutsatsen, för till det krävs en hjärna och våra politiker är oftast bara utrustade med käft. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Är det verkligen

Inläggav Jernet 15 nov 2008 21:11

för till det krävs en hjärna och våra politiker är oftast bara utrustade med käft.


Som det ofta kommer en del grodor ur ska tilläggas.
Kan du inget och inge utbildning har, då ska du satsa på att bli politiker.
Jernet
 

Re: Är det verkligen

Inläggav Göran 15 nov 2008 22:10

Aha... Då är det väl därför som jag själv har blivit politiker. Dessvärre har jag inte tränat upp min käft tillräckligt, men bästa sättet att ta sig fram där är att nicka tillräckligt instämmande. :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Är det verkligen

Inläggav Jernet 15 nov 2008 22:37

Aha... Då är det väl därför som jag själv har blivit politiker


Inte på heltid väl?
Jernet
 

Re: Är det verkligen

Inläggav richard 15 nov 2008 22:55

Göran skrev:Det är inte bilarna i sig som orsakar svält bland människor i de fattiga delarna av världen. Skulden till detta bär västvärldens politiker som genom sin jordbrukspolitik slår tillbaka alla försök till odling av spannmål i fattiga länder. Följden av detta blir att bönderna där istället odlar narkotika.
Om vi använder mat som bränsle kanske överskott av spannmål istället blir till underskott och då mister EU och USA möjligheten att dumpa priserna på världsmarknanden. Detta skulle i så fall kunna leda till återhämtning i U-länderna med intresse för odling av mat istället för knark. Av den anledningen kan våra politiker komma att försvåra användning av spannmål som bränsle, men jag är inte helt säker på att de kan dra den slutsatsen, för till det krävs en hjärna och våra politiker är oftast bara utrustade med käft. :wink:

Dem vill att vi tror att det är framförallt miljöbilar,så det är inte bara politiker som ger oss en "dåligt" samvete.
Forresten,"fattiga"delar av världen,vilken delar är det?
Dem som har ingen lån ,eller dem som har ingen flatscreen?
richard
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 18 feb 2008 00:03

Re: Är det verkligen

Inläggav Göran 16 nov 2008 00:26

Nej för böveln, Jernet! Mitt politiska engagemang är ett annat.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Är det verkligen

Inläggav Göran 16 nov 2008 00:32

Som fattiga räknar jag svältande och människor utan tak över huvudet.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Är det verkligen

Inläggav deepforest 16 nov 2008 00:59

Hmmmm.
tak över huvudet.
Bilagor
Tak över huvudet.JPG
Tak över huvudet.JPG (44.37 KB) Visad 11532 gånger
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Är det verkligen

Inläggav PowerMizer 16 nov 2008 20:36

Bild
deepforest skrev:"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Är det verkligen

Inläggav richard 28 nov 2008 21:38

Göran skrev:Som fattiga räknar jag svältande och människor utan tak över huvudet.

Jag har kört mattransport från Mombasa till Dadaab,och tror mig dem som har ingen tak över huvudet är rik,rikare än dem som har lån på lån på lån på lån.
Och svältande människor finns bara för hjälporganisationer att få in mer pengar,så ju mer pengar du ger ,desto mer människor svältar...
Brasilien som kaper skog för cattle för Mac donalds
Coca Cola som använder och smutsar ner grundvatten.
produktion av öl och sprit är viktigare än svältande människor.

The human ras should be fucking ashamed.
richard
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 18 feb 2008 00:03

Re: Är det verkligen

Inläggav Göran 29 nov 2008 00:27

Jag kan inte hålla med dig helt. Jag har hellre lån och mat för dagen än inga lån och svält.

Att det bara är pengar som räknas för de stora bolagen vet jag, men att svältande skulle svälta ännu mer om jag ger dem pengar till mat har jag svårt att förstå.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Är det verkligen

Inläggav Jernet 29 nov 2008 00:30

Och svältande människor finns bara för hjälporganisationer att få in mer pengar,så ju mer pengar du ger ,desto mer människor svältar...


Det där förstår jag inte logiken i?
Jernet
 

Re: Är det verkligen

Inläggav PowerMizer 29 nov 2008 03:23

Äh... Lite rätt är det ju: Vad behövs? Matpaket och gosedjur i tyg eller redskap, kunskap och nål och tråd. Engelskmännen smällde upp 2 stoooora nyckelfärdiga elverk i Gambia och lärde upp några lokala maskinister. Efter 2 år var det så misskött att dom knappt gick... Varför? Är dom dumma eller? Näe, men låt folket själva vara med och räkna på behov och tekniska lösningar så får dom ju något "eget" att vårda och utveckla! Man kan ju inte "tugga maten och spotta den i halsen" på folk! Då blir det som här i landet: Statligt styrda dagis ska uppfostra våra ungar "rätt".... *bläää*
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Är det verkligen

Inläggav Michael 07 apr 2009 00:33

Som rubriken: Är det verkligen?

Vattenfall köper nederländska kolkraftverket Nuon för 100 miljarder.
http://etc.se/artikel/20497/vad-skulle- ... miljarder/
Nu blir lusten ännu större att avsluta förhållandet med elbolaget, men det finns företag som tänker längre.
http://etc.se/artikel/20241/etc-bygger-vindkraft/
Användarvisningsbild
Michael
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 11 feb 2009 00:18
Ort: Rånäs

Nästa

Återgå till Miljö

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster