Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Miljöfrågor, global uppvärmning, lagar och regler kring vind- och vattenkraft, m.m.

Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Inläggav PowerMizer 16 sep 2008 22:26

Man talar om att leda bort 80% av allt vatten ur Vojmån (flera mil lång sträcka) för att bygga ut en befintlig kraftstation, det blir folkomröstning i höst och både ja- och nejsidan (till vattenkraftsutbyggnaden) har gjort kampanjsånger för sin sak.

Ja-sidans originalfilm:
http://www.youtube.com/watch?v=CL8eMORSxLw
Sten-Erik ska få lära sig ett nytt adjektiv som passar in bra på hans fina film; LOL!


Nejsidans film:
http://www.youtube.com/watch?v=Me3vUtjh9YE
Där blev Eneröd ägd !


Nu har jag hittat en sååå kul parodi på ja-sidans video!!! :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=cGct9xvN2Tc
Nu hänger ju texten och bilderna ihop! Jättefint!
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Inläggav deepforest 16 sep 2008 23:41

Var inte Eneröd utdöd?
Jag minns med fasa Eneröds orkester på Saxnäsgården när jag var ung :shock: O det var lääänge sedan.....
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Inläggav Göran 17 sep 2008 22:04

Det här är ju direkt genant och ingen video om alternativ 3 (mitt alternativ), världens största elproducerande vattenhjul i Vojmån. Tänk att få ställa några Zuppinger-hjul i Gubbseleforsen, så stora att de syns ovan trädtopparna. Vilken turistattraktion det vore, men när det gäller turism tror man att alla turister fiskar, men det gör de inte. Man tänker inte på att många människor lider av fisk-skräck. En gapande gädda kan lätt framkalla ångestattacker hos känsliga personer och hur många badare ryser inte vid blotta tanken på att krocka med en abborre under simturen? :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Inläggav PowerMizer 17 sep 2008 23:05

Göran skrev:En gapande gädda kan lätt framkalla ångestattacker hos känsliga personer . . .

Åsyftas månne JA-sidans film?Bild

Göran skrev:. . . och ingen video om alternativ 3 (mitt alternativ), världens största elproducerande vattenhjul i Vojmån. Tänk att få ställa några Zuppinger-hjul i Gubbseleforsen, så stora att de syns ovan trädtopparna.

Tog det först som ett skämt, men.... Tanken är inte helt orealistisk!!! Vore en mäktig syn att se! Ett jättehjul som levererar elström åt kommunen. Det vore nått!Bild
Men, nej, det blir för dyrt.. Då måste ju vägen dit fixas... Och gamla slakteriet rivas... Och gamla lok-verkstaden och pumpstationen för ångloken också! Inte kan man låta sånt skämma Vilhelmina, då kommer ju bara en massa UE:are istället för rika turister! :roll:

När kommer medborgarförslaget in? Bild
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Inläggav tompas11 18 sep 2008 23:00

Jag är nu fullständigt hyptoniserad :shock: och röstar därför nej till att ödelägga Vojmån.
Må alla bli hyptoniserade, det är så härligt. :D
If it doesn't work – Chrome it!
Användarvisningsbild
tompas11
 
Inlägg: 959
Blev medlem: 15 jul 2007 12:52
Ort: Västmanland

Re: Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Inläggav Göran 18 sep 2008 23:12

Medborgarförslaget kommer in, men det kommer mer inför folkomröstningen. Jag tänker sätta ned foten och jag tänker göra det rejält, så mycket kan jag avslöja. :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Inläggav PowerMizer 16 nov 2008 22:26

Göran skrev:Medborgarförslaget kommer in, men det kommer mer inför folkomröstningen. Jag tänker sätta ned foten och jag tänker göra det rejält, så mycket kan jag avslöja. :P
Det räknas röster just i detta nu ( http://www.vilhelmina.se ), men jag har inte märkt nått av din fot?! Var satte du den? :? Nått jag missat? *e_så_nyfiken*
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Dagens skrattsalva! (Vojmån)

Inläggav Göran 16 nov 2008 23:15

Min fingertoppskänsla sade mig tidigt att saken redan var klar och just i detta nu får jag vet att det är klart!!! Jiihaaaa!!!
I morgon sätter jag ned foten! Nu är det dags! :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina


Återgå till Miljö

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster