Gick på en liten mina när jag labbade med appen Blynk, inte appens fel. Det var jag som var klantig.
Lyckades under uppladdning till arduinon trycka på knappen för seriell monitor,
det sänkte bootloadern på kortet och gav en bunt felmeddelanden.
Skapligt okunnig som jag är om hur såna saker funkar började letandet,
efter att ha läst åtskilliga tutorials utan att hitta mina förutsättningar att återställa en Mega med Uno.
Till slut hittade jag denna
http://www.geeetech.com/blog/2012/07/reinstall-arduino-bootloader-using-arduino-as-isp/där man använder ICSP porten och pin10 vilket gör det mycket lättare,
det förekommer flera varianter på hur man gör och vilka pins man ska använda och det beror på vilken version och modell av arduino man ska lägga in botloadern på rörigt värre. ICSP varianten blir rätt bara man har den på korten.
Har fortfarande inte lärt det som händer bakom men funkar gör det tack och lov.
Blynk = smidigt värre
- Blynk homescreen
- Screenshot_2016-01-26-21-01-41.png (77.29 KB) Visad 7506 gånger
Riktigt smidigt att få och funka.
Behövs inte många rader kod och är skapligt lätt att förstå hur det funkar.
Nu kan jag ha rätt bra koll på vad som händer med pannan, ska bara ställa lite larmgränser för att skicka mail och få in blynks "real time clock" .
Nu är denna kopplad mot ett nätverk utan databegränsning så jag kan ösa på hur mycket som helst, är nog värre om man har begränsad data men det går att begränsa upp & ner laddning med lite matte eller en klockfunktion så man laddar ner/upp 1 gång per dygn eller så.
Om Jesus Kristus skulle återuppstå och se allt som görs i hans namn, så skulle han aldrig sluta spy.
- Woody Allen