Miljö drivmiddel

Miljöfrågor, global uppvärmning, lagar och regler kring vind- och vattenkraft, m.m.

Miljö drivmiddel

Inläggav brufen 04 apr 2008 17:04

Jeg er af den opfattelse at der er forkert at lave brændstoffer af fødevare. Det vil ramme de aller fattigste i u-landene, og det mener jeg moralsk forkert. Min opfattelse er at den vestlige verden vil sprede deres energileverandører og at det intet i virkeligheden har med CO2 udslip at gøre. Man prøver bare at få os naive forbrugere til at tror, at vi gøre noget godt for miljöet. Det er efter min mening helt tåbeligt, at at Sverige bruger Ethanol lavet af sukkerør, korn m.m. Det helt naturlige ville være Methanol lavet på træmasse. Men der er måske meget en dansker ikke skal forstå!

http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... e78169.ece

Der er andre lande som har tænkt over hvad man bruger.

Hvis det var mig der skulle bestemme, så ville jeg meget hurtigt lave transport midlerne om til brändselsceller eller lignende. I storbyer måtte slet ikke køre biler som køre med forbrændingsmotorer. Kun langdistance transporter må bruge benzin/(M)Ethanol/(Miljö)Diesel. Man burde lave helt nye transportsystemer. F.eks. med delebiler, så man fik den rigtige fordon alt efter formålet. Det ville være ideelt i by områder.

Der var mange måder man kun lave transport miljørigtigt på. Det er en fråga om politisk vilje.
Jeg har set andre steder i dette forum at man har Links til miljø fordon, motor cykler m.m., her er nogen af mine.

El-fordon:
http://www.elbilnorge.no
http://www.elbil.forum24.se/
http://www.think.no/think
http://www.teslamotors.com/
Og der findes sikkert mange flere!

El-scooter:
http://www.autobloggreen.com/2007/06/13 ... c-scooter/
http://wisking.en.alibaba.com/product/5 ... ooter.html
http://www.evc-llc.com/
Og her findes sikker også mange flere!

Så er der hybrid:(dem har jeg ikke så mange links)
http://www.autobloggreen.com/2008/04/03 ... e-by-2010/
Men jeg syntes at denne Kinesiske bil er interessant. Men der findes mange Hybrid biler Toyota, Honda m.fl.

Kunne i ikke tænke jer, at have en vind turbine/solcelle/vandkraft/brändselcelle, som som opladede jeres El-fordon om natten?
Tænk altid at have backup El i din fordon!

Det som kunne være interessant var at få meninger og flere links på fordon og drivmidler på alternativ "ren" energi.
brufen
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 24 mar 2008 10:15

Re: Miljö drivmiddel

Inläggav Göran 09 apr 2008 15:10

Jag tror på elbilarna... och på kollektivtrafiken.

Här är ett exempel på hur framtidens bussar kommer att se ut. :P

http://youtube.com/watch?v=k1pIt7yjMMw&feature=related
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Miljö drivmiddel

Inläggav deepforest 09 apr 2008 17:25

I ryssland har de redan elbussar. De går via luftledningar. Tyckte mig se en sådan i videon :mrgreen:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Miljö drivmiddel

Inläggav Göran 09 apr 2008 20:41

Det där var nog en rysk elbuss. :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Miljö drivmiddel

Inläggav brufen 20 apr 2008 17:19

brufen
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 24 mar 2008 10:15

Re: Miljö drivmiddel

Inläggav richard 15 nov 2008 08:36

deepforest skrev:I ryssland har de redan elbussar. De går via luftledningar. Tyckte mig se en sådan i videon :mrgreen:

Har ni också,jag har sett dem i Landskrona.
richard
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 18 feb 2008 00:03

Re: Miljö drivmiddel

Inläggav balltip 15 nov 2008 09:41

Idén med etanol som bränsle kom väl från tanken att vi ska behålla biltillverkning i Sverige. Eftersom Saab och Volvo aldrig begrep att det var dags att börja producera mindre, energisnålare bilar så behövdes det istället en bränslereform. "Samma" motor i exakt samma chassi gör att utvecklingskostnaderna kan hållas nere.
Tyvärr var detta ett feltänk, iaf enligt mig. Varför en normalfamilj måste ha en bil med 2,2 liters slagvolym och minst 220 hästar under huven är en gåta. Fetare, bredare och större är ett mantra som inte fungerar i all framtid.
Ju mer jag studerar nybilsmarknaden desto mer blir jag sugen på att bygga mig - eller köpa en färdigbyggd - elbil med vanliga batterier. Mitt vardagliga behov består i att köra ungefär 4 mil.
Per
balltip
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 21 aug 2008 09:48
Ort: Hålanda


Återgå till Miljö

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron