Mobilt bredband; Net 1

Mobilt bredband; Net 1

Inläggav PowerMizer 04 apr 2011 12:58

Jag har alltid propagerat för det digitala 450-bredbandet ICE.Net (numera Net 1), och det fortsätter jag med!
Jag har tankat ner nästan 100 GB vissa månader, men oftast legat på 40-70 GB.

Idag fick jag det första e-postet från dom där dom nämner min förbrukning. Jag har privilegiet att ladda ner 5 GB per månad med mitt avtal.
Hej,

Vi vill göra dig uppmärksam på att du nu har förbrukat 80 % av din tillåtna datamängd som ingår i ditt abonnemang. När du når 100 % så kommer din hastighet att sänkas. Detta innebär att du fortsatt kommer kunna använda internet, men det kommer att vara betydligt långsammare. Din förbrukning beräknas på den datatrafik som du har förbrukat under de senaste trettio dagarna. Eftersom du är en lojal kund till oss har vi valt att begränsa din hastighet först vid 50 GB. Observera dock att detta är betydligt mer än det som normalt ingår i ditt abonnemang.

Hur kan jag köpa mer data?

Om du är i behov av större datamängd än vad som för närvarande ingår i ditt abonnemang, ber vi dig att ta kontakt med vår kundservice för aktuellt erbjudande.

OBS: Detta är ett automatiskt e-post meddelande som du inte kan svara på. Har du ytterligare frågor, är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 0774- 42 42 43, vardagar mellan kl 8-18.

Med vänlig hälsning

Net 1

Jag ska ringa och höra vad det kostar... :wink:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Mobilt bredband; Net 1

Inläggav M8e 04 apr 2011 17:20

Grattis. :)
Vilket "packet" har du? Kraftpaketet Plus är på 25GB/mån och kostar 299 kr/mån, lilla paketet på 5 GB kostar 229kr/mån.

Mitt tele2 large kostar 229kr/mån och stryper efter drygt(ca?) 20GB. Sen så räknar de förbrukningen "denna månad" och inte "de senaste 30 dagarna". Lättare att beräkna förbrukningen när det nollställs varje månad.
Användarvisningsbild
M8e
 
Inlägg: 346
Blev medlem: 27 mar 2008 20:07
Ort: Ume

Re: Mobilt bredband; Net 1

Inläggav PowerMizer 04 apr 2011 18:11

M8e skrev:Vilket "packet" har du?
Kraftpaketet; 5 GB datatrafik ingår.

Jag ringde dom just, men dom har inget abonemang som är på mera än 25 GB, så jag får vara nöjd med mina 50 GB... :lol:

Jag frågade om det inte var dax för ett abonemang med "flat rate" (d.v.s. man betalar en månadssumma och får sen köra för fullt) och han berättade att många efterfrågar detta, så det kommer nog..
Det han visste skulle komma var ett system där man kan "köpa till" extra GB när man slår i taket. Det faller inte mej på läppen, då är det ännu en sak att engagera sej i. :P
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04


Återgå till IT och datorer - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron