Funderar på att byta till större hårddisk i datorn. Kan vara lämplig sysselsättning nu när kalla nordostvindar och ständiga snöbyar gör tillvaron bister och iskall.
Efter lite sökande hittade jag den här. Det finns en sådan butik här i stan så jag har i princip bara att sätta mig på cykeln och trampa dit på ett tiotal minuter.
Vad jag undrar är om det är en bra produkt och om priset är rätt. Jag tror priset för mig är dugligt eftersom jag kan hämta hårddisken i butiken och på så sätt slippa fraktkostnad men man kan alltid fråga.
Har en fråga till,
I går träffade jag en kille som sa att i Windows finns ett verktyg som kallas "diskdefragmenteraren" och som ska sortera om alla filer på hårddisken så de lättare hittas.
Det här verktyget bör man använda någon gång i månaden enligt honom. Väntar man jättelänge typ ett år eller så kan defragmenteringen ta flera timmar berättade han.
Jag har en IBM P3 dator som efter några års användning blev fruktansvärt slö. Jag tog för givet att det berodde på F-secure men det kanske det inte gör helt och hållet eftersom jag aldrig defragmenterat datorn.
Vad säger ni här? Har ni några erfarenheter av diskdefragmenteraren?
Blir datorn bättre efter en sådan körning?