Nu är det midsommar

Forum för allt som inte har med övriga ämnen att göra, ett forum för vardagsprat, skoj och spex

Nu är det midsommar

Inläggav RÖD@nörd 25 jun 2010 03:11

Röd@nörd önskar alla på 24volts forum en trevlig midsommar!

http://www.youtube.com/watch?v=QDccu3dg0go

En av sommarens höjdpunkter är den nya potatisen. Har ett gäng färdigkokta i kylen som jag ska steka imorgon. :D
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Nu är det midsommar

Inläggav PowerMizer 25 jun 2010 09:36

Tack!

Jag passar hälsningen vidare!
Idag ska jag bygga vidare åt hönsen. Bilder kommer senare i äggkläckartråden.
Firandet sker hemma på gården utan främmande, tror vi. (Oplanerade besök är välkomna och roliga!)

Till er alla:
Låt korken på flaskan sitta kvar så att din omgivning får uppleva dej 100% äkta, som du är!
Om du har barn: Vilket barn vill att hjälten i livet (föräldern) ska vara full, menlöst svamlande och patetisk? Var ett gott föredöme! :!:

Nog med moralkakor... HA EN UNDERBAR DAG!!!!!! Bild

EDIT:
Vyer från Vilhelmina
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Nu är det midsommar

Inläggav TonyMontano 25 jun 2010 11:37

nå, jag säkert bara två saker, Tack och trevlig midsommar!
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Nu är det midsommar

Inläggav Järnet 25 jun 2010 13:55

Önskar er alla en trevlig midsommar!
Och som Powermizer sa! Var försiktig med spriten... Så du inte spiller ut den.....
Man kan gärna ta sig en nubbe till maten på midsommar, men tänk på att hålla det måttligt.
Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall är jag ett geni!
Järnet
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 01 maj 2010 10:48

Re: Nu är det midsommar

Inläggav deepforest 25 jun 2010 14:39

Jag instämmer i allt ovanstående och önskar er alla en riktigt trevlig midsommar!
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Nu är det midsommar

Inläggav deepforest 25 jun 2010 14:40

Men inte de på byggnadsnämnden i Krokom..... :roll:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Nu är det midsommar

Inläggav Göran 25 jun 2010 16:38

Trevlig midsommar önskar jag er alla också!

Jag har haft lite körigt den senaste tiden så det har inte blivit någon tid över för forumet, men under helgen ska jag läsa igenom allt för att se vilka spännande saker ni ägnat er åt. Idag försökte jag få igång min egen solföljare med hjälp av en 9-wattspanel, placerad inomhus, men det lyckades inte, så om Ib-Arne läser det här - Håll ut, jag jobbar på biten med solföljare just nu. Alla övriga som också väntar på att jag ska få "tummen ur" - Sitt ned i bussen! Jag ska ägna midsommarhelgen åt att komma ikapp allt jag lovat (om jag kommer ihåg allt).
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Nu är det midsommar

Inläggav Järnet 25 jun 2010 20:11

Göran skrev:Trevlig midsommar önskar jag er alla också!

Jag har haft lite körigt den senaste tiden så det har inte blivit någon tid över för forumet, men under helgen ska jag läsa igenom allt för att se vilka spännande saker ni ägnat er åt. Idag försökte jag få igång min egen solföljare med hjälp av en 9-wattspanel, placerad inomhus, men det lyckades inte, så om Ib-Arne läser det här - Håll ut, jag jobbar på biten med solföljare just nu. Alla övriga som också väntar på att jag ska få "tummen ur" - Sitt ned i bussen! Jag ska ägna midsommarhelgen åt att komma ikapp allt jag lovat (om jag kommer ihåg allt).


Ett råd till dig Göran är att du tar det lite lugnt under helgen, det är du värd, samt att det behöver du.
Vi sitter ned i bussen så länge det behövs :P
Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall är jag ett geni!
Järnet
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 01 maj 2010 10:48

Re: Nu är det midsommar

Inläggav Göran 06 jul 2010 23:35

Nu har jag suttit länge nog i bussen. Idag fick jag upp takstolarna i "verkstan", helt ensam, utan ansträngning och utan andra hjälpmedel än en pinne. Jag är riktigt stolt över min lösning och jag återkommer med bilder. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Nu är det midsommar

Inläggav lillebrormats 23 jun 2011 20:22

Äntligen är den här, årets kanske mest efterlängtade helg!
Eftersom vi lever i tider där man skall återvinna det mesta så återanvänder jag denna tråd!
Hela Sverige bänkar sig för att dricka öl och nubbe och äta nyplockad potatis i dill, sill, gräslök och gräddfil och jordgubbar med grädde!
Önskar er alla här på 24volt en (oavsett väder) glad och avkopplande midsommar!
lillebrormats
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 04 mar 2010 22:45

Re: Nu är det midsommar

Inläggav okim 23 jun 2011 22:27

Trevlig midsommar till alla här. Jag sällar mig till dom som låter korken sitta kvar.
Användarvisningsbild
okim
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 11 okt 2009 09:39
Ort: sydvästra närke

Re: Nu är det midsommar

Inläggav PowerMizer 23 jun 2011 23:24

Samma här: en alkoholfri midsommar.

Det blir knytkalas med luftgevär, brännboll, ridning, MAT och en massa annat.

Glad midsommar!!! :D
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Nu är det midsommar

Inläggav RÖD@nörd 24 jun 2011 00:51

Okej, för mig ska den även bli vapenfri och tobaksfri....

...men helst inte människofri för jag social. Ska bara leta upp någonstans jag kan få plats.. Kyrkan? Nej, inte den här gången, nästan enda röda dagen som inte är kristen... Hmm... få se nu... ja där får det bli... Konstigt att det fortfarande finns landstingskommunal omsorgsverksamhet nu när konkurrensen om låga skatter skalar ned all offentlig verksamhet till ett minimum... Det var på dan det ja.. och sedan kvällen... Jomenvisst har inte Lions tagit upp midsommarfirandet vid Stensö camping igen? Förr var det t.o.m. med dans till levande orkester på utedansbana där... 8)

Glad midsommar på er alla! Både borgare och medborgare. :D
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Nu är det midsommar

Inläggav PowerMizer 25 jun 2011 09:08

Uj uj uj.. Brännbollen var grym. Jag känner mej som 70 år idag. :roll:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Nu är det midsommar

Inläggav RÖD@nörd 25 jun 2011 13:02

Tog cykeln och skulle äta en frukost på IKEA men där var stängt idag. En kort bit därifrån ligger Citygross som var öppet. Ingen frukost men det blev en gräddig budapestbakelse med kaffe istället. Känner mig som en uppblåst ballong... Jag ångrar mig nu.. :oops:

Här är en IKEA frukost som jag äter ibland:

P6070233.JPG
P6070233.JPG (51.91 KB) Visad 7961 gånger

...inte helt fel eller hur? Kostar 28 spänn... Värd varenda krona. På tallriken den här dagen var det äggröra och stekt bacon. Fri påfyllning av kaffe.. Man står sig till framåt kvällen... :wink:
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Nästa

Återgå till Fritt forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster