Operativsystem för dummies.

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav PowerMizer 21 jun 2010 22:29

Jaha... Hur går det med linux? Ledsnat och köpt Windows 7 ? :P
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav HJFF1969 21 jun 2010 23:09

Håller på att defragga bägge partionerna, kommer sedan att installera Ubuntu enl alt.1 i installationsguiden, det är det alternativet som minskar win-partionen för att göra plats åt Ubuntu tror jag, är ingen datahacker så jag hoppas att det går bra, läst om partioner och olika sätt men det enda jag räknat ut är att det går alltid göra saker omständigt, varför kan man inte bara installera utan att vara rädd för att data ska försvinna, näe, tacka vet jag PLC :mrgreen:

Men det blir kul att prova skarpt iaf :)
Användarvisningsbild
HJFF1969
 
Inlägg: 767
Blev medlem: 04 jan 2008 16:43

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav PowerMizer 21 jun 2010 23:33

Lycka till! Nu ska jag gå och "defragmentera" mej så jag är pigg imorgon. :lol:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav HJFF1969 22 jun 2010 00:09

:D
Känner att jag skulle ha användning av en diskrensning nu, processorn i HJFF1969 hackar och går trögt, pickuparmen på hårddisken har nog ledats av och skrapar, alla filer blandas huller om buller så mjukvarorna börjar gå in i varandra, bli INTE förvånad om hönskycklingarna blir tekniker på en vindkraftspark med i bästa fall endast en orest kompositpropeller, dom minsta kacklar hjälplöst när dom "kört" fast i en 50m igenfylld geggig kulvertgrav, själva CPU-n sitter och leker med rördelar i en sandlåda tillsammans med moderkortet (det där sista har en sorts erotisk laddning över sig, eller?)

:|

EDIT// format c:/HJFF1969
Användarvisningsbild
HJFF1969
 
Inlägg: 767
Blev medlem: 04 jan 2008 16:43

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav PowerMizer 22 jun 2010 09:22

Uj, uj, uj..... Nu är det kris hos Porscheägaren... Släpp allt och ta med familjen ut i skogen en heldag utan mobiler och teknik! Sånt kan bota dej, om du har tur. :P
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav HJFF1969 22 jun 2010 11:43

Hehe, jo vi är på väg, åker ikväll till stugan för att vara där ett par dar, blir skönt :)
Användarvisningsbild
HJFF1969
 
Inlägg: 767
Blev medlem: 04 jan 2008 16:43

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav PowerMizer 22 jun 2010 23:20

Låter sunt och bra!
Själv har jag varit ute i solen och njutit av vildmarkens stillhet ikväll. Såg en vacker liten träbit i en backe, just brevid en plåtbit och lite annat. Med lite fysiologiska övningar dansade dom en yster dans i skymningssolen. Det var nästan en magisk stämmning när gruset yrde och krutröken så väldoftande låg som en dimslöja kring oss.

Okej, för att vara krass så har jag varit på pistolskyttebanan som pumpat bly. Först seriöst banskytte med en .22:a för att senare övergå till grövre och mindre seriöst skytte! :mrgreen: Avslappnande och vansinnigt kul! :P
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav deepforest 23 jun 2010 11:23

Såg en vacker liten träbit i en backe, just brevid en plåtbit och lite annat. Med lite fysiologiska övningar dansade dom en yster dans i skymningssolen. Det var nästan en magisk stämmning när gruset yrde och krutröken så väldoftande låg som en dimslöja kring oss.


Har du smakat på några konstiga svampar? Det låter nästan som nåt LSD rus du beskriver.... :mrgreen:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav PowerMizer 23 jun 2010 23:48

deepforest skrev:Har du smakat på några konstiga svampar?
Näe inga konstiga, bara vanliga kantareller; röda med vita prickar..... :P
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav HJFF1969 26 jun 2010 12:03

Med lite fysiologiska övningar dansade dom en yster dans i skymningssolen. Det var nästan en magisk stämmning när gruset yrde och krutröken så väldoftande låg som en dimslöja kring oss.


Näe inga konstiga, bara vanliga kantareller; röda med vita prickar.....
deepforest skrev:Har du smakat på några konstiga svampar?
Näe inga konstiga, bara vanliga kantareller; röda med vita prickar..... :P


Vi måste ha ätit samma svampar för jag räknade ut att det rörde sig om skytte redan i första stycket :)

Det blev iaf en härlig midsommarhelg som vanligt utan alkohol, mycket fiske och god mat, ingen dator och ingen TV skadar inte ett par ggr per år.
Användarvisningsbild
HJFF1969
 
Inlägg: 767
Blev medlem: 04 jan 2008 16:43

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav McB 15 sep 2010 10:50

Hur går det, får du till det?
Om Jesus Kristus skulle återuppstå och se allt som görs i hans namn, så skulle han aldrig sluta spy.

- Woody Allen
Användarvisningsbild
McB
 
Inlägg: 683
Blev medlem: 19 jun 2009 11:48
Ort: Några mil väster om Vättern.

Re: Operativsystem för dummies.

Inläggav HJFF1969 15 sep 2010 16:27

Provade Ubuntis senaste version lite snabbt bara, det verkar intressant men jag har för lite tid nu, till vintern kanske jag provar mera.
Användarvisningsbild
HJFF1969
 
Inlägg: 767
Blev medlem: 04 jan 2008 16:43

Föregående

Återgå till IT och datorer - Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster