Klipp till!

Forum för allt som inte har med övriga ämnen att göra, ett forum för vardagsprat, skoj och spex

Klipp till!

Inläggav PowerMizer 19 apr 2010 19:09

I denna tråd får ni gärna (om ni vill) fylla på med allt möjligt som kanske intresserar nån här på forumet!! :D

Dagens klipp är en av de fulare bilarna, men med styvare fjädrar, bättre dämpare och hottad motor så är den faktiskt bara ful! :mrgreen:
Ja, det är ju min åsikt, förstås.. :roll:

http://www.blocket.se/uppsala/Porsche_924_26974391.htm
Har en Porsche 924 till salu
Det är årsmodell 1976 som har gått lite drygt 15000 mil.
Den är servad i vintras med nya vinterdäck, kamrem, filter mm. Har vinterdäck på alu fälgar och orginal fälgar och hyfsade sommardäck separat som medföljer.
Har spricka i förarsätet, sprucken instrumentpanel och dålig i lacken. Den gick bra när jag köpte den men har successivt gått sämre och sämre. Den startar men går väldigt ryckigt.
I övrigt är den i skapligt skick för att vara från 1976.
Pris 5500 BVSA

Går ryckigt?? Bränslefiltret, eller??? Tror det går att köpa den fula grisen i säcken.

Bild
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Klipp till!

Inläggav Cleas 19 apr 2010 19:30

Har spricka i förarsätet, sprucken instrumentpanel och dålig i lacken. Den gick bra när jag köpte den men har successivt gått sämre och sämre. Den startar men går väldigt ryckigt.

I övrigt är den i skapligt skick för att vara från 1976.


Finns det något kvar :? :lol:
Cleas
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 mar 2010 20:03

Re: Klipp till!

Inläggav PowerMizer 19 apr 2010 19:52

Cleas skrev:Finns det något kvar :? :lol:
PowerMizer skrev:. . . .nya vinterdäck, kamrem, filter mm. Har vinterdäck på alu fälgar och orginal fälgar och hyfsade sommardäck separat som medföljer.
Vinterdäcken och originalfälgarna är väl värt ungefär..hmmm...5500:- kanske? Sen får man en ful Porsche 924 inpå. :wink:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Klipp till!

Inläggav deepforest 19 apr 2010 21:15

Det där är ingen Porsche :evil:
Det är en Audi i annan kostym....
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Klipp till!

Inläggav PowerMizer 19 apr 2010 21:46

Ähhhh... Nu ska du inte vara sån! Har den inte varit ungefär 5500:- dyrare än min SAAB 900i så skulle jag gärna köpt den!

Jag kanske ska ringa och fråga om dom vill kastbyta! :mrgreen:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Klipp till!

Inläggav deepforest 19 apr 2010 22:25

PM börjar bli gubbsjuk :mrgreen:
Sportbil... Sen ska han börja motionera.... Har du börjat snegla på unga flickor också? :roll:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Klipp till!

Inläggav PowerMizer 19 apr 2010 22:49

Gubbsjuk... mjaa, det är väl isåfall ett friskhetstecken, väl? :?
Motionera gör jag (om en timmes promenad per dag räknas) och unga flickor.... Är det inte en regel som säger "halva åldern + 7 år som yngst"?
Jo, det är klart, då är dom ju faktiskt unga jämfört med mej själv! :lol:

Sportbil?? Jag sa att det var en ful Porsche 924... Med 125 hk är Porschen inte långt ifrån SAAB'en, men SAAB'en är låååångt ifrån en sportbil! :D

Huvvaligen va vi surrar å svamlar!! Tänk om andra också kunde läsa detta! Dom skulle säkert tro att vi är helt pantade! :roll:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Klipp till!

Inläggav PowerMizer 04 maj 2010 23:01

Nu såg jag nått som jag gärna skulle köpa om det inte var så långt bort:
Volvo V70 XC AWD (Aut+4WD+193hk)(Rep.objekt) -00
27541 mil, Vit, Solid, Automat, Textil / galon i baksäte, 5 sittplatser
Utrustning
Klimatanläggning, Automat, 4WD, Alufälgar, ABS, Airbag x2, Sidoairbag, Radio, Centrallås, Fjärrlås, Elhissar, Stolsvärme x2, Elspeglar, Motorvärmare, Dimljus, Servo, Avtagbar dragkrok,
Värderingsmannens kommentar
Reparationsobjekt/Reservdelsbil - all utrustning och tekniska funktioner är ej testade. Spindelleden på höger sida har hoppat ur fäste och drivaxeln glidit ut. Däck och fälg skadat
Skärmbild-19.png
Skärmbild-19.png (87.71 KB) Visad 2580 gånger
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04


Återgå till Fritt forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron