Bildvisning på forumet

Forum för allt som inte har med övriga ämnen att göra, ett forum för vardagsprat, skoj och spex

Bildvisning på forumet

Inläggav RÖD@nörd 03 apr 2010 00:59

Många gånger har jag ställt mig frågan:

Ska jag infoga en bild eller ska jag det inte?

Syftet med bilden har alltid varit att vilja visa vännerna på forumet något samt ett försök att göra forumet rikt på innehåll.

Då forumet är publikt har jag kanske avstått eller senare ångrat mig och tagit bort bilden. Det har varit av olika skäl, kanske integritet eller om jag blivit osäker på bildens ursprung.

Det jag undrar över är om det finns eller om det vore intressant att införa en funktion där endast inloggade medlemmar ser en sådan bild man valt att endast visa för inloggade medlemmar.

I så fall borde väl bilden ifråga i juridisk mening inte anses "publicerad"?

Om den inte anses publicerad skulle det t.ex. kunna gå att visa en scannad bild ur en broschyr.

Bilder kan ju infogas i forumet på två vis, dels direkt och dels som länk. I så fall kunde de bilder som infogas direkt endast visas för forumets medlemmar och de bilder som infogas via länk kan ses av alla besökare. På så vis finns en valmöjlighet.

Om jag inte minns fel så har det stoooora furumet Byggahus.se ordnat det så att infogade bilder endast visas för inloggade medlemmar.

Vore intressant att höra synpunkter om det här.
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Bildvisning på forumet

Inläggav PowerMizer 03 apr 2010 01:13

RÖD@nörd skrev:Om jag inte minns fel så har det stoooora furumet Byggahus.se ordnat det så att infogade bilder endast visas för inloggade medlemmar.
Det finns många andra forum som gör så också..
Jag vet inte hur jag tycker ikväll, för jag är så trött. Äh, jag går och sover nu. ZZZzzz..... :|
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Bildvisning på forumet

Inläggav TonyMontano 03 apr 2010 08:48

ja de är ju flera forum som har denna funktion och även forums trådar som är enda för medlemmar! Detta kan ju föra att man vägar öppna sig mer med sin ide eller bilder på ett projekt som man kört fast med eller bara en bild!

Så iden kanske ju vara bra! men tycker att 75% ska dock vara som den är^^
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare


Återgå till Fritt forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

cron