Märkliga bildberättelser

Forum för allt som inte har med övriga ämnen att göra, ett forum för vardagsprat, skoj och spex

Märkliga bildberättelser

Inläggav PowerMizer 13 mar 2010 03:14

Kan ingen hitta på nått kul i stil med min beskrivning av Görans lagerlokal, Komplexet???
Jag har så dålig fantasi nu och behöver få mej ett gott skratt... :P
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Märkliga bildberättelser

Inläggav Göran 13 mar 2010 04:26

Som du vill! Vi kör väl en bildserie med självironi som tema för dagen. :P

Här ser vi en man exponerad i velourbyxor, bekvämt tillbakalutad och djupt försjunken i tankar, avnjutande en Magnum. Med ena benet över det andra vilar hans högerfot stadigt mot ett välstampat jordgolv. Solen faller in genom fönstret och luften surrar av flugor från latrinhinken utanför. Titta och njut av denna bild, så stillsam, men ändå så fylld av köttets lustar.
1.jpg
1.jpg (59.44 KB) Visad 2109 gånger


Nästa bild visar en frusen man med en blick så sorgsen att man kan ana sålt smör och tappade pengar. Strandsatt på en parkbänk i Ystad en gråmulen septemberdag under nådens år 2008, drömmer han nu om en kokt med mos vid en korvkiosk i Mellerud.
2.jpg
2.jpg (55.97 KB) Visad 2068 gånger


Punktering i Pajala, soppatorsk i Sundsvall, eller fikapaus i Flen? Vad bilden nedan förmedlar får vi kanske aldrig veta, men den är känslosam, sensuell och stark, kanske för stark för att publiceras här i forumet?
3.jpg
3.jpg (34.62 KB) Visad 2059 gånger


Denna bild är kanske inte lika erotiskt laddad som de övriga och vad vi ser är en ärrad man som stolt visar upp sin enda ägodel, ett grässtrå plockat på en äng i Långsele sommaren 1965, mitt under pågående resning av ett cirkustält några hundra meter bort.
4.jpg
4.jpg (27.51 KB) Visad 2058 gånger


Rehabilitering efter en rejäl rotblöta i Gällivare, eller en strandad vitval? Nej inget av svaren är rätt. Det här är mannen som givit tennisbollen ett ansikte och som inte ville få gomseglet bortskuret, utan hellre få näsan uppborrad.
Vid en veterantävling i längdhopp för några år sedan glömde han ta bort tennisbollen efter en natts sömn och det gjorde att han stoppades av en funktionär med motiveringen - Du, det är nog inte så bra att du hoppar med den där ryggen.
5.jpg
5.jpg (90.32 KB) Visad 2060 gånger
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Märkliga bildberättelser

Inläggav PowerMizer 13 mar 2010 10:17

Tack! Du har gjort min dag... :lol:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Märkliga bildberättelser

Inläggav Jernet 13 mar 2010 11:31

PowerMizer skrev:Tack! Du har gjort min dag... :lol:


Min med! Nu kan jag gå omkring glad idag.
Skön story Göran. :wink: Tack.
Jernet
 

Re: Märkliga bildberättelser

Inläggav Göran 13 mar 2010 15:02

Det svåra för mig blir nu att framställa mig själv som geni. Skulle jag lyckas med det har jag gjort en "Einstein", men det är inte mycket som talar för det, för vrider jag huvudet bakåt och stirrar upp på stjärnhimlen begriper jag ingenting. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Märkliga bildberättelser

Inläggav deepforest 13 mar 2010 20:29

Det svåra för mig blir nu att framställa mig själv som geni


Jag kan intyga att du är ett geni!
Vi håller varann bakom ryggen vet du väl...... :mrgreen:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Märkliga bildberättelser

Inläggav Göran 14 mar 2010 00:16

Precis, deepforest! :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina


Återgå till Fritt forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron