Göran skrev:Det här ser ut att kunna sluta med en kopp kaffe och semester i Säffle.
Jag vet exakt vad du tänker, din krabat, men nu bet du i gräset! *räcker över salt o peppar*
Vi hade en nyer å finer Scorpio för en massa år sen. Det var många kamaxlar, metalliclack, freonkylning, datadisplayer och andra pinglor o glittervadd. Den sög ihop bränsletanken till ett russin, stötdämparna slets loss ur karossen bak, den läckte in vatten så att det var ständiga fotbad, motorn rasade, elsystemet småkrånglade. Den var jättefin att köra och riktigt skön! Snabb och rolig... Vad hände? Det var glapp i reläer och säkringar så att hela säkringsdosan byttes, efter 2 veckor brann huvudhärvan ihop och försäkringsbolaget letade i HELA europa efter en ny, men det slutade med att dom löste in den!
Under tiden hade vi en språjlans lyx-Ford som var jättehärlig tills den fick.......ELFEL!
Scorpion som försäkringbolaget löste in repades av verkstaden här i V-mina och köptes av några vi känner. Dom trodde allt ont redan hänt, men efter 2 veckor SMALL motorn på låga varv och det gick att stoppa in en keps genom hålet i motorblocket!! Dom ägde den ett par månader efter motorbytet, men efter ytterligare märkligheter köpte dom en BMW. Jag har sett bilen i Vilhelmina, men vem stackaren som råkat ut för den är förtäljer ej historien....
Visst tror jag på under, men inte när det gäller Fordar. Dom har inte alls någon klass, oavsett årsmodell eller prislapp.
En Ford är alltid en Ford, även om den heter ST 220. Å därmed basta!