Klimatbluffen ett faktum?

Miljöfrågor, global uppvärmning, lagar och regler kring vind- och vattenkraft, m.m.

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Göran 31 jan 2010 00:13

Jernet, det där gick rakt in i hjärtat på mig, som Tommy i "Palya del Sol" sa.
Skicka ett PM till mig med din adress (har tappat den) så kommer en liten pryl som du efterfrågat och någon faktura följer inte med. :wink:

Ni övriga - Sitt ned i bussen! :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav deepforest 31 jan 2010 01:37

Aha! Det funkar att smöra :shock:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Göran 31 jan 2010 04:29

Testa, deeprorest. :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Robban 31 jan 2010 10:46

Jag såg nyss att KennethE, Kenneth Ekdahl, är död.

Kan inte låta bli att undra om det har något att göra med hans kost, som innehöll oerhört mycket animaliskt fett och mycket lite kolhydrater.

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannik ... l_d%C3%B6d
Robban
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 15 apr 2009 12:32

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Gunnar lindgren 31 jan 2010 11:35

Göran skrev:Jernet, det där gick rakt in i hjärtat på mig, som Tommy i "Palya del Sol" sa.
Skicka ett PM till mig med din adress (har tappat den) så kommer en liten pryl som du efterfrågat och någon faktura följer inte med. :wink:

Ni övriga - Sitt ned i bussen! :P

Ser solen genom fönstret och det värmer blev så glad när jag öppnade Jernets länk och din spontana reaktion
Det finns tydligen mer värme än vi kan ana hos våra vänner på 24V
Gunnar lindgren
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 16 apr 2009 11:37

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Göran 31 jan 2010 14:34

Robban, jag undrade var han tog vägen. KennethE pumpade in inlägg och plötsligt tog det stopp. Mina tankar gick också till hans matvanor och är det GI-metoden som tagit kål på honom är det än mer tragiskt och fullkomligt onödigt.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Göran 31 jan 2010 14:51

Ja Gunnar Lindgren, jag har bara mött trevliga människor här och en dunk i ryggen är väl vad som i första hand skapar en bättre värld.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Jernet 31 jan 2010 19:49

Göran skrev:Jernet, det där gick rakt in i hjärtat på mig, som Tommy i "Palya del Sol" sa.
Skicka ett PM till mig med din adress (har tappat den) så kommer en liten pryl som du efterfrågat och någon faktura följer inte med. :wink:

Ni övriga - Sitt ned i bussen! :P


Det är alltid lika roligt när man lyckas göra en annan människa lite gladare. :P
Jernet
 

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav RÖD@nörd 31 jan 2010 23:22

Jag har undrat varför Kenneth E plötsligt bara försvann. Har tänkt fråga här på forumet men inte riktigt vågat. Nu kom alltså svaret och det är mycket ledsamt. Det påminner än en gång att bakom varje signatur finns ett livsöde.

Jag har saknat Kenneth här. För mig blev han någon som visste mycket om kost och föda men samtidigt även tekniker och datornörd.

Tyckte hans kostråd var lite märkliga men han hade också förklaringar till dem. Själv följde jag dem ej eftersom jag inte är så glad i köttmat. Lite kött är bra för smaken tycker jag men det räcker med "lite". Som "pålägg" på en smörgås ungefär. För smakens skull.

Jag mår bäst av lättare mat som potatismos, fisk, rotmos, gröt, en och annan macka m.m. Tyvärr blir det inte alltid så.

Är samtidigt lite oroad över djuren som inte alltid längre får vara djur utan istället blivit renodlad råvara till en kallsinnig industri som effektiviseras och rationaliseras till bristningsgränsen. Tror inte det går att göra hur som helst med naturen. Naturen kan slå tillbaka med våldsam kraft. För naturen är inte låga priser viktigast. Inte för mig heller för den delen just när det gäller mat.

Vet inte heller om det går att lita på "svensk köttråvara", "kravmärkningar" och "nyckelhål". Ofta äter jag ute och då är det knappast sådant som gäller ändå. De köper som regel råvaran där priset är lägst.

Därför äter jag kött men bara lite.

Saknar Kenneth E här. Han verkade så lugn och ville inte stöta sig med någon.


Den gångna natten var hemskt kall här i sydöstra Sverige. Minus 23 grader i Kalmar. Det är inte vanligt. Kunde inte sova riktigt natten till söndag. Tyckte det var för kallt. Kylan kändes ända in i min säng. Steg upp vid åtta-tiden utan att ha sovit ordentligt. Kunde inte ligga kvar helt enkelt. Det var bara fjorton grader i rummet. Satte igång en elfläkt på 2000 W så fort jag bara kunde och satte mig på huk framför den i en kvart för att "tina upp". Sedan en kopp kaffe och på med kläderna och ner i källaren för att ladda förugnen till pannan. Har sedan fått hålla på och elda mest hela dagen för att få upp värmen igen. I kväll är det bara fyra grader kallt ute och det känns tacksamt. Kanske det går att sova i natt i stället men vintern lär fortsätta ett bra tag till...

Ha det så bra allesammans och skänk en tanke åt Kenneth E. :)
Senast redigerad av RÖD@nörd 21 mar 2010 00:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav TonyMontano 31 jan 2010 23:42

Ojoj :( måste säg att han var riktigt duktig på de elektroniska fick bra med tips av honom och han svarade ju snabbt på olika saker!
Även jag har funderat var han har tagit vägen :( Vilken vecka man haft 2 st har gått bort och en var nära på att göra de men läkarna lyckades rädda hans liv!

R.I.P

Kenneth E 48år
Elinor 14år

Man får verkligen ta vara på den korta sund vi har på jorden! Förlåt om de blev lite off topic!

Vädret denna vinter har varit helt sjukt ena sekunden har de varit fint väder med 0 grader ute:S nästa dag minus 35 sedan är de snöoväder :S
Vet inte om de har med klimatet att göra men nog tycker jag att vädret har varit mer stabilt än så här :S nu hoppas jag att sommaren blir bättre!
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav PowerMizer 28 feb 2010 01:06

Ja, man blir ju trött.....
Leaked UN Documents Reveal Plan For “Green World Order” By 2012

Leaked planning documents (PDF) obtained by Fox News lift the lid on the UN’s plan to impose global governance by the time of their 2012 World Summit on Sustainable Development in Rio, which will mark the 20th anniversary since the notorious “Earth Summit” held in the same city.
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Karro 28 feb 2010 06:06

Är man konspiratoriskt lagd så låter det som Illuminati som har funnit en ny väg.
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Vulkanhotet!

Inläggav Karro 17 apr 2010 19:41

Så nu har vi fått ett nytt hot för att ägga till gamla hot. Växthuseffekten borde väl bli lite ute nu när vulkanaskan sänker temperaturen. Och vulkanhotet är nog värst, för det för inte bara med sig att havsytans nivå höjs, utan kommer som ett knivstick rakt in i samhällets maskineri där det är som känsligast.
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Vulkanhotet!

Inläggav RÖD@nörd 17 apr 2010 20:58

Karro skrev:......kommer som ett knivstick rakt in i samhällets maskineri där det är som känsligast.


Vad konkret menar du för "känsligaste ställe"?
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

FöregåendeNästa

Återgå till Miljö

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

cron