Keppe motorn - ett tips

Miljöfrågor, global uppvärmning, lagar och regler kring vind- och vattenkraft, m.m.

Keppe motorn - ett tips

Inläggav Sofie 22 dec 2009 00:55

Jag har fått många besök från 24volt på min blogg där jag skrev en artikel om Keppemotorn, och också flera frågor som jag inte kan svara på.

Jag skriver därför bara för att rekommendera er som är intresserade av att veta mer om den tekniska biten att gå in på följande forum, där oberoende forskare från olika länder diskuterar och demonstrerar sina resultat med den här nya tekniken.
http://keppemotorclub.bestforumpro.com/ ... eneral-f1/

Det finns också en tekniker från Tyskland som har filmat flera testresultat och lagt dem på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=NJ9IBCRemkE
http://www.youtube.com/watch?v=xvN5gxhT ... re=related

Själv har jag följt uppfinnaren Cesars frustrerade försök att göra den här motorn i över tio år. Men det var först i februari förra året som han fick den att fungera för första ggn.

Motorn använder varken DC eller AC, utan en helt ny teknik som de kallar PC (pulsed current). Det enda tekniska jag själv kan vittna om är att den aldrig blir varm fastän den står på hela natten.

Jag tog kontakt med representanterna på Keppemotor centret här i Sao Paulo där jag bor och de kan bara säga än så länge att flera företag just nu håller på att göra tester för att eventuellt börja producera Keppemotorn nästa år, och att de hoppas att de redan i januari kommer att kunna hänvisa till en oberoende, akademisk publicering.

Patentet tillhör organisationen Stoppa förstörelsen av världen, och uppfinnarna själva valde att lägga ut manualer och "bygg-själv-kit" med förklaringar om de principer som ligger bakom motorn på internet, för att sprida tekniken så fort som möjligt till så många som möjligt.
Sofie
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 dec 2009 15:18

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav TonyMontano 22 dec 2009 09:15

Är de en bedini motor eller av något slag eller^^ SP har varit där några gånger redan, dock så är de inte favorit staden i Brasilien :oops:

PC? (pulsed current) men då borde ju de vara AC eller :S
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Jernet 22 dec 2009 10:22

Nostalgi! Det ut som när man i 10-årsåldern satt och fipplade ihop motorn som var sista experimentet i "Den lille elektrikern"...

På den tiden kostade dock ett helt set med olika experiment några kronor, men nu får man betala 320 dollar ( 2300 sek ) för lite koppartråd och en magnet.
Jernet
 

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Jernet 22 dec 2009 10:38

John Bedini's Response to the Norberto Keppe Scandal-Lies-Exposed-Fraud-CopyCat

Norberto R. Keppe is psychoanalyst, philosopher, educator and social scientist.
http://www.overunit y.com/index. php?topic= 5601.10
Hello everyone,

I have viewed all of the videos presented here and I am sad to say that what is being presented is a very cleverly devised promotion of another inventor's work. The air-core stator designs are not new and the switching technique is one in which I am very familiar with. Does this mean I am saying that they are indeed mine? No they most certainly are not.

In the midst of an energy and economic crisis of epic proportions, it is with great disappointment for me to see people trying to take advantage of a vulnerable public desperately seeking out new more affordable and cleaner energy solutions.

Is the Keppe book "The New Physics" being given out for free? No it is not. Obviously Dr. Keppe is trying to promote his book as are the editors of this book as well. The Keppe Motor is merely a ploy to generate interest in his books. Books he intends to make a great deal of profit off of.

What does one of the real inventors think of "The Keppe Motor"? I will allow him to speak for himself.

Below is John Bedini's response to this "new" motor in a letter to Rick Friedrich:

"Rick,

Here is my response to the copy Window motor.

It would be nice if you would give credit where it is due. As I and Ron Cole are the real inventor's of this motor, it's called the window motor as I have shown for many years. If you think not, just type Window Motor into Google under Bedini Window Motor. Why don't you show the switching circuit or explain it? Also it could only be MY circuits that capture this energy for recovery into the second or third battery. The second switching circuit could only be the bi-polar switcher circuit on the internet. Let's get real, it's not a
good deal to take others work and call it your own!!!!!

The only other motor is Joe Newman's energy machine which uses contact switching which you do not have, so the only other way to capture Radiant or Scalar energy is the Bedini SG circuit, why because you can stop it without any current input or heating.The funny thing is everybody knows who put all the diagrams on the internet, my patents clearly show the switching in the Mono Pole motor and all the documentation on the internet surely shows no capacitor but a diode or bridge collecting the excess energy.

This is what is wrong with humanity as to why you are very limited in what can be done with your re-invented machine, the world will know the truth some day. If you find you are in disagreement with what I have said here it can be worked out as to who the real inventor's are. It really burns my ass what great men of science do with others work.You can not call this your motor at all, and it is plain theft of my circuits and motor which are protected in my patents. I would have wished we could have started on a better foot, post your circuit's and rotor magnet arrangement let's see!!!!!!!!! It's been on my internet pages forever.

John Bedini
Jernet
 

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Jernet 22 dec 2009 11:25

Aha! Nu förstår jag bättre, tror jag :roll:

Det är gud som är energikällan till denna motor. eller?...

http://djupsnack.wordpress.com/2009/12/ ... /#comments
Jernet
 

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Jernet 22 dec 2009 12:11

Saxat från keppemotors hemsida: The Keppe Motor uses 5 times less energy than a conventional electric motor because it captures Scalar Energy from space.
Jernet
 

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Joergen 22 dec 2009 12:31

Kanske lite off topic men när vi nu ändå famlar runt i gränstrakterna mellan religion och bonfångeri så kanske jag skulle kunna få tipsa om den här... öh... Ja, den här!

http://www.youtube.com/user/TheDreamCar ... c8oXmudclk

http://www.dreamcar123.com

Alltså, han är ju FÖR SÖT när han åker runt i sin lilla pyramid! Notera gärna att han har inrett fordonet med folie, ett underskattat material.

Det märkliga är ju att han förmodligen TROR att han skall rädda inte bara USA utan också resten av världen med sina nydanande fordon.
Joergen
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 03 dec 2009 11:22

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav TonyMontano 22 dec 2009 15:43

Hm... okey
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Jonas L 22 dec 2009 19:32

Eftersom ingen sa det i klartext ska jag göra det så att trådskaparen kan få ett förtydligande: Det där är ett påhitt. Om du inte tror mig så testa den ordentligt med en synlig last (t.ex. en glödlampa). Plocka sedan bort batteriet. Såvida du inte tillför energi genom t.ex. en elektromagnet inbyggd i bordet etc. så kommer motorn att stanna. Tyvärr.
Jonas L
 
Inlägg: 300
Blev medlem: 16 okt 2009 18:10

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Jernet 22 dec 2009 20:54

Ja det är ju riktigt dyra och högteknologiska instrument dom har använt sig av när dom testat en världsrevolutionerande motor. :mrgreen:

http://www.atecorp.com/Equipment/Fluke/43B.asp
Jernet
 

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Jernet 22 dec 2009 20:57

" Jämförande studier har gjorts med en fläkt av storlek 12” diameter på högsta hastighet."

Detta mina vänner är tester på hög nivå!
Jernet
 

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Karro 23 dec 2009 04:56

Sofie skrev:Det finns också en tekniker från Tyskland som har filmat flera testresultat och lagt dem på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=NJ9IBCRemkE
http://www.youtube.com/watch?v=xvN5gxhT ... re=related

Jag kollade in videorna och jag måste säga att det ser ut som ett helt vanligt experiment i elektromagnetism. Eller en helt vanlig motor, om man så vill.

Man kan göra exakt samma experiment med en elektromagnet och en kompassnål.

Elektromagnetism visades upp som magi på 1800-talet, men idag lär man sig grunderna i skolan. Kanske neodymmagneter kan verka magiska, eftersom de är så starka, men det är fortfarande endast vetenskap och ingen magi.

Uppfinnaren skrattar hela vägen till banken.

Internet "scams" börjar blir mer och mer vanligt idag. Dvs. sätt att lura av människor pengar via internet.
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Karro 23 dec 2009 05:18

Kanske man ska fråga sig - om nu uppfinnaren har kommit på något unikt, varför börjar han inte produktion av sin motor och säljer den? Han skulle kunna bli multimiljonär på det.

Istället säljer han kit (dyrt) på internet.

Det enklaste svaret är nog också det troligaste - han är inte kapabel att producera en verklig motor, för den fungerar inte.
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Keppe motorn - ett tips

Inläggav Jernet 06 feb 2010 07:27

jag la in ett svar på deras sida men det försvann illa kvickt.
Bluffmakare av värst sorten detta tydligen.
Att dessa var med i Danmark vid totalkatastrofen var väl bara bra anser jag då dom satte ett märke på vad det handlar om.
Bluff!
Jernet
 


Återgå till Miljö

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst