Klimatbluffen ett faktum?

Miljöfrågor, global uppvärmning, lagar och regler kring vind- och vattenkraft, m.m.

Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Jernet 25 nov 2009 12:59

Jernet
 

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav TonyMontano 25 nov 2009 17:36

tror inte de är en bluff de ser man ju här uppe! sen om de är vi som gjort de eller ej är en annan sak.
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav RÖD@nörd 25 nov 2009 18:44

Jernet!

Säger rubriken du skrivit någonting om din personliga inställning till klimatförändringarna?
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Jernet 25 nov 2009 19:00

RÖD@nörd skrev:Jernet!

Säger rubriken du skrivit någonting om din personliga inställning till klimatförändringarna?


Inget jag isf tänkte på när jag skrev den.För övrigt är rubriken en fråga, inget påstående.
Den syftar ju mest på att det kan vara så, att människan inte har all skuld till klimatförändringen.
Vilket nu visas till viss del av dessa mail som framkommit. Hur så?
Jernet
 

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav PowerMizer 25 nov 2009 19:08

Jag tror att det fortfarande är viktigt att tänka på miljön och agera klokt. Oavsett det beror på människan eller bara är en fortsättning på inlandsisens smältande så kan man sluta sej till att vi bara har ett enda jordklot att vandra på...
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav RÖD@nörd 25 nov 2009 19:20

Jernet skrev:Inget jag isf tänkte på när jag skrev den.För övrigt är rubriken en fråga, inget påstående.
Den syftar ju mest på att det kan vara så, att människan inte har all skuld till klimatförändringen.
Vilket nu visas till viss del av dessa mail som framkommit. Hur så?


Om du istället skrivit: "Klimatbluffen" ett faktum?

så hade jag inte reagerat men som rubriken är skriven nu så är det inte bara en fråga. Det är också ett ställningstagande d.v.s att ordets innebörd också är korrekt.
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Göran 25 nov 2009 20:03

Enligt vad jag hört så ska de borrprover som tagits i polarisen tyda på en mycket snabbare klimatförändring nu än någonsin tidigare. Är det så kan man misstänka att människan har inblandning i det hela. Att vi med stora utsläpp av växthusgaser gör vår planet till ett växthus kan väl inte förnekas och att klimatet snabbt blir varmare kan enkelt mätas. Att människan kan förstöra naturen vet vi också och ett lysande exempel på detta är Aralsjön som till största delen ser ut så här idag.

Bild
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Jernet 25 nov 2009 20:16

RÖD@nörd skrev:
Jernet skrev:Inget jag isf tänkte på när jag skrev den.För övrigt är rubriken en fråga, inget påstående.
Den syftar ju mest på att det kan vara så, att människan inte har all skuld till klimatförändringen.
Vilket nu visas till viss del av dessa mail som framkommit. Hur så?


Om du istället skrivit: "Klimatbluffen" ett faktum?

så hade jag inte reagerat men som rubriken är skriven nu så är det inte bara en fråga. Det är också ett ställningstagande d.v.s att ordets innebörd också är korrekt.


Det var ett väldans jidder om mitt sätt att skriva!
Sist glömde jag visst att citera dig, ber om ursäkt.
Det värsta jag vet är folk som påpekar om petitesser hela tiden.
Jag slutar därför skriva mer.
Tack å adjö!
Jernet
 

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav RÖD@nörd 25 nov 2009 20:28

Snälla Jernet! :)

Ta det inte så. :o Jag läser alltid dina inlägg och tycker oftast de är intressanta. Vi glömmer det här. :wink:

Har varit och vaccinerat mig och det känns lite underligt i kroppen just nu. Kanske beror på det.

Kom igen kompis! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav PowerMizer 25 nov 2009 21:03

Jernet skrev:Jag slutar därför skriva mer.
Tack å adjö!
Men Jernet.... Gör som jag brukar göra; Slit ut tampongen, ta en ny och stoppa inte in den på tvären! :mrgreen:

Alltså, jag försöker inte reta upp dej, för jag känner igen mej i både ditt och RÖD@nörd's sätt. Vi behöver dej och alla andra!!!

Det är olikheterna som gör helheten! :D
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Göran 25 nov 2009 23:07

Jernet, det där var nog inte så illa menat. Upp på banan igen nu!
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Raptor50 26 nov 2009 01:06

Ett litet tips till dig "Järnet" om du vill se någon som blir hackad på med skriv fel och så, så kolla min data bygglogg på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=837216

Själva byggloggen med kort finns här http://www.sweclockers.com/album/?id=3664

Man kan ju inte hålla på med endast vindgeneratorer menar jag.. :O)

Men för några år sedan så såg jag en dokumentär på discovery channel. Dom kollade långt tillbaks i tid från urgrävningar i glaciärer och andra ställen och jamförde med dom sista åren som klimat "problemet" har dykt upp..
Detta vi går igenom nu, är inget som inte har hänt förut.. Tydligen en historia som har varit förut.
Dom kollade också en stor insjö i Ryssland som dom räknade ut at har mer farliga Co2 gaser än alla bilar i värden klarar att göra..
Så tveksam måste man ju få bli tycker jag..
Men tveksam eller inte... Jag kommer nog att fortsätta med vindgeneratorer ändå..
Ja till 30 timmars dygn.. Kanske jag också hadde fått tid med det jag ville gjort.. :(
Användarvisningsbild
Raptor50
 
Inlägg: 400
Blev medlem: 06 aug 2009 17:18
Ort: Karlstad, Hagfors

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav PowerMizer 26 nov 2009 02:10

Raptor50 skrev:. . . om du vill se någon som blir hackad på med skriv fel och så, så kolla min data bygglogg . . .

Wowzer!!! :lol:
Du fick en del smisk där, Raptor50! :mrgreen:
Du stavar lika bra som den blinde ser!


Fantastiskt kul att du delade med dej av det! :mrgreen:

Och du: Snyggt bygge! 8)
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Karro 26 nov 2009 03:50

Raptor50 skrev:.
Detta vi går igenom nu, är inget som inte har hänt förut.. Tydligen en historia som har varit förut.

Slutsats: Människor har levt förut och tagit död på sig själva med miljöförstöring..
.......
Kanske, Kanske inte............
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Klimatbluffen ett faktum?

Inläggav Jernet 26 nov 2009 07:52

RÖD@nörd skrev:Snälla Jernet! :)

Ta det inte så. :o Jag läser alltid dina inlägg och tycker oftast de är intressanta. Vi glömmer det här. :wink:

Har varit och vaccinerat mig och det känns lite underligt i kroppen just nu. Kanske beror på det.

Kom igen kompis! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Ja okey! Det är nog jag som överreagerar kanske.
Har precis gått in i min sjukdomsperiod, och vet enl 20 år av erfarenhet vilket helvete som väntar dom närmaste månaderna, så mitt humör är nog inte på topp just nu.
Ber om ursäkt RÖD@nörd. puss å kram på dig :wink:
Jernet
 

Nästa

Återgå till Miljö

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster