För att göra listan lite extra lång tar jag även med mina praktikplatser från gymnasiet.
Vattenfall i Råcksta, Ritsem, Jåktån, Torpshammar och Forsmark. Kärnkraftverket i Forsmark var första riktiga jobbet, även Torpshammar var ett riktigt jobb, men där blev jag bara en månad innan lumpen på A8 i Boden som lastbilschaufför (fick även äran att laga skor under krigstid). Både i Torpshammar och Forsmark var jag anställd som elektriker. Praktikplatserna där målade jag flaggstänger, rensade ris och skräp runt baracker, m.m.
Sedan jobbade jag som svagströmselektriker på Pripps Bryggerier i Bromma något år (svagströmselektriker) innan jag började på LIC (Landstingens Inköpscentral) där jag blev kvar en längre tid och installerade hörseltekniska hjälpmedel hemma hos folk. Under de år jag jobbade där hann jag se uppemot 10.000 hem i stockholmsområdet, så jag har sett det mesta. Jag har även jobbat hos Rikspolisstyrelsen på Kungsholmen som ingenjör, men mer än så kan jag inte berätta om detta hemliga uppdrag.
Här i Vilhelmina har jag jobbat på SJ:s callcenter (telefonsäljare), i Folkets Hus som vaktmästare, i receptionen och bowlinghallen. Jag har även haft en del extrajobb som fritidsledare och statist. Statist är man väl hela tiden, men då hade jag betalt för det.
Just nu har jag bara några politiska uppdrag (3 stycken) som jag tjänar en tusenlapp per månad på. I övrigt gäller det för mig att försöka leva på webbutiken och överlever jag den här vintern då tror jag mig vara på banan till nästa vår. Jag har även spätt på inkomsterna med lite studiecirklar i datorkunskap för nybörjare, men senast jag gjorde detta var i våras.