Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav smidy 04 aug 2015 09:32

Här har du samma sak skrivet på svenska RÖD http://www.rickardsoderberg.nu/2014/12/ ... -som-slav/
smidy
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 19 nov 2010 10:08

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav tompas11 04 aug 2015 10:00

Och här:
viewtopic.php?f=8&t=2413&st=0&sk=t&sd=a&start=90

Det som skiljer kristendomen från islam är att kristendomen har tagit avstånd från gamla testamentet eftersom det anses föråldrat och förlegat. Därför predikar kristendomen endast nya testamentet, vilket också kan sägas vara kärlekstestamentet.

Inom Islam däremot så har man valt att strikt följa de gamla texterna i Koranen och profeten Muhammeds texter. Däri ligger den stora skillnaden mellan dessa båda religioner.
If it doesn't work – Chrome it!
Användarvisningsbild
tompas11
 
Inlägg: 959
Blev medlem: 15 jul 2007 12:52
Ort: Västmanland

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav tompas11 04 aug 2015 10:37

RÖD@nörd tycks leva i den villfarelsen att KLT (Kalmar Länstrafik) drivs av ideella skäl. Så är faktiskt inte fallet.
Vad jag vänder mig mot är att bara en viss grupp av människor tilldelas gratis busskort.
I min hemkommun har alla tillgång till gratis bussresor inom kommunen. Här gör man ingen skillnad mellan olika befolkningsgrupper.
Kostnaden tas ut via skattsedeln, för i realiteten är det en kostnad som måste betalas, så ock i Kalmar.

RÖD@nörd skriver: "Finns ingen anledning och se media som en nyhetsförmedling längre. Media har mer och mer blivit statens och kapitalisternas propagandaapparat riktad mot det egna folket

Det är snarare så att det är media som driver svensk politik och inte politikerna eftersom politikerna är alltför rädda för att stöta sig mot medierna. Media är vänsterns och miljömupparnas propagandaapparat som vill förvrida huvudet på det svenska folket. Vill man läsa det som media mörkar så får man söka sig till nätet.

Sedan undrar RÖD@nörd om jag kan anpassa mig till samhället av idag.
Om du med samhälle av idag menar utvecklingen i Malmö så är svaret ett klart nej.

Securitasvakter mot tiggare på Södermalm – “Ingen har protesterat mot beslutet”

http://nyheteridag.se/securitasvakter-m ... -beslutet/

När verkligheten gör sig påmind för det "fina" folket så passar det inte.
Varför hörs inga protester och varför ordnas det inga demonstrationer av Södermalmsborna till förmån för tiggarna på Södermalm?
Jag som trodde att de gillade olika och mångfald... 8)
If it doesn't work – Chrome it!
Användarvisningsbild
tompas11
 
Inlägg: 959
Blev medlem: 15 jul 2007 12:52
Ort: Västmanland

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav RÖD@nörd 04 aug 2015 22:10

tompas11 skrev:Busskorten som delas ut till "de nya svenskarna" i Kalmar kommer att kosta kommunen en halv miljon per månad. En icke oansenlig kostnad för en kommun av Kalmars storlek. Men de får väl dra ned på åldringsvård, sjukvård och skola förmodar jag... :roll:


tompas11 skrev:RÖD@nörd tycks leva i den villfarelsen att KLT (Kalmar Länstrafik) drivs av ideella skäl. Så är faktiskt inte fallet.

Men ärligt, slingrar du dig inte nu?

Du tydliggör miljonförluster i kronor och dess konsekvenser men kan inte redogöra vart förlusterna finns 8)


tompas11 skrev: I min hemkommun har alla tillgång till gratis bussresor inom kommunen.

Så borde det vara över hela Sverige :P
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav RÖD@nörd 04 aug 2015 22:22

tompas11 skrev: Om du med samhälle av idag menar utvecklingen i Malmö så är svaret ett klart nej.

Utvecklingen i Malmö har närmast två solklara orsaker. Den ena är Öresundsbron och den andra är frihandel.

Men en mörkerman och förespråkare av ohämmad tillväxt kan aldrig erkänna det utan måste finna en syndabock för att kunna lägga all skuld på den :)
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav RÖD@nörd 04 aug 2015 23:56

tompas11 skrev: Sedan undrar RÖD@nörd om jag kan anpassa mig till samhället av idag.
Om du med samhälle av idag menar utvecklingen i Malmö så är svaret ett klart nej.

Jag menar förstås i allmänhet och sedan 2010 är Sverige ett grundlagsskyddat mångkulturellt samhälle.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/detta ... a-grundlag

Är du inte alls med på det så kanske du borde flytta härifrån? :)
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav tompas11 05 aug 2015 01:09

RÖD@nörd skrev:
tompas11 skrev: Om du med samhälle av idag menar utvecklingen i Malmö så är svaret ett klart nej.

Utvecklingen i Malmö har närmast två solklara orsaker. Den ena är Öresundsbron och den andra är frihandel.


Så det är alltså RÖD@nörds slutsats att det är Öresundsbron och frihandeln som kastar handgranater hej vilt och det är Öresundsbron och frihandeln som som står för allt våld och skottlossningar med dödlig utgång, det är Öresundsbron och frihandeln som sysslar med illegal verksamhet och knark. Finns det överhuvudtaget inga människor som utför dessa handlingar?

Och varför har detta eskalerat i och med att alltfler människor kommit in i landet från Mellanöstern? Kan det möjligtvis finnas ett samband? Varför påminner Malmö allt starkare om situationen i Mellanöstern? Kan det möjligtvis finnas ett samband? Varför vill vissa människor inte se verkligheten som den är? Varför vill vissa människor vända bort blicken och blunda för verkligheten? Är sanningen för jobbig att ta in eller vad är felet?
If it doesn't work – Chrome it!
Användarvisningsbild
tompas11
 
Inlägg: 959
Blev medlem: 15 jul 2007 12:52
Ort: Västmanland

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav RÖD@nörd 05 aug 2015 03:01

Visst är situationen mer komplex än Öresundsbron och frihandel men mitt påstående var att det var två klara orsaker som låg närmast. Och utan de här två så tror jag att situationen i Malmö hade varit bättre. Och för att du lättare ska förstå så måste du inse att "frihandel" även innebär fri rörlighet för människor :)
Och det gäller även EU-migranter, de som du längre upp på den här sidan lite nedlåtande kallar för "tiggare"

Passkontroller och införseltullar är borta och det var väl så anhängarna av en fri kapitalism ville ha det 8)
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav RÖD@nörd 05 aug 2015 03:15

tompas11 skrev:Och varför har detta eskalerat i och med att alltfler människor kommit in i landet från Mellanöstern? Kan det möjligtvis finnas ett samband? Varför påminner Malmö allt starkare om situationen i Mellanöstern? Kan det möjligtvis finnas ett samband? Varför vill vissa människor inte se verkligheten som den är? Varför vill vissa människor vända bort blicken och blunda för verkligheten? Är sanningen för jobbig att ta in eller vad är felet?

Mellanöstern, Mellanöstern, Mellanöstern - ISLAM - Mohammed.. bla. bla . bla ......

Kan du berätta hur ofta i din vardag som du har problem med muslimer? :)
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav tompas11 05 aug 2015 11:46

RÖD@nörd skrev:Kan du berätta hur ofta i din vardag som du har problem med muslimer? :)

Ställ inte frågan till mig.
Ställ frågan till de som bor i Malmö och till judarna i Malmö. Ställ frågan till kvinnorna i utanförskapsområdena som utsätts för s.k. hedersrelaterat våd. Ställ frågan till polisen, till ambulanspersonalen, till brandmännen som ideligen utsätts för stenkastning och verbala hot. Ställ frågan till de kristna som tvingas fly från muslimska fundamentalister. Ställ frågan till de unga muslimska flickorna som tvingas gifta sig med betydligt äldre kusiner. Ställ frågan till de homosexuella.

Wafa Sultan - Kvinnor under Islam
https://www.youtube.com/watch?v=EGaYfxNEi7M
If it doesn't work – Chrome it!
Användarvisningsbild
tompas11
 
Inlägg: 959
Blev medlem: 15 jul 2007 12:52
Ort: Västmanland

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav RÖD@nörd 05 aug 2015 12:22

Usch fy, hur kan man ha en sån negativ och fientlig inställning till människor i en grupp bara för dom kommer från en annan och viss kultur? Hylla vissa och hata andra. Det där köper jag inte alls :evil:

Jag tycker nog vi är samma människor allihop, bara med lite olika förutsättningar :)
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav tompas11 05 aug 2015 22:26

Jag hatar ingen. Hatet i Sverige kommer från vänsterextremister och militanta fundamentalistiska muslimer.
If it doesn't work – Chrome it!
Användarvisningsbild
tompas11
 
Inlägg: 959
Blev medlem: 15 jul 2007 12:52
Ort: Västmanland

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav RÖD@nörd 05 aug 2015 23:20

    Bild
Med trumpen min och sotsvarta ögon svär du dig själv fri samtidigt som du skuldbelägger andra. Jag tycker det är så tråkigt med allt negativt och alla anklagelser finns det verkligen inget roligare att prata om :cry:
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav tompas11 06 aug 2015 11:45

Den som är utan skuld kastar första stenen...
Och du har inte skuldbelagt andra?
T.ex. borgarklassen och kapitalister/kapitalism för att inte tala om ditt hat mot USA... Men det kanske inte räknas. :roll:

Visst är det tråkigt med allt negativt som händer i landet och ingen som tycks ta tag i det. Och inte blir det bättre av att man blundar och håller för öronen. Verkligheten finns ju kvar där ute ändå...

Men ok, jag är inte den som är den, har du något roligare att pränta ner så kör på det. :D
If it doesn't work – Chrome it!
Användarvisningsbild
tompas11
 
Inlägg: 959
Blev medlem: 15 jul 2007 12:52
Ort: Västmanland

Re: Egen härd, guld värd (Börsras och annat)

Inläggav RÖD@nörd 06 aug 2015 15:00

För det första, borgarklassen och USA som stat är inga folkgrupper.

tompas11 skrev: Hatet i Sverige kommer från vänsterextremister och militanta fundamentalistiska muslimer.

Här också?

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/t ... 1220299.ab

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nor ... re-i-boden
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster