''Att vara eller icke vara, det är frågan''

''Att vara eller icke vara, det är frågan''

Inläggav lillebrormats 11 aug 2015 12:03

Jag tycker det är tråkigt att i ett tidigare annars så levande forum om alternativ energi har ockuperats och används som ett bollplank av ett fåtal medlemmar för att nå ut med sina politiska och religiösa åsikter. Där dessa antagonist använder forumet för sinsemellan personliga konflikter och kan därmed medvetet sprida sin negativitet för att skapa vantrivsel och olust bland andra medlemmar!

Forumet är i min uppfattning garanterat menat som en plats för nyfikenhet och skaparglädje inom energi, där konstruktiv kritik i symbios skall utveckla och ge inspiration, uppmuntra och berika medlemmarna till vidare utveckling inom det gemensamma intresset!
lillebrormats
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 04 mar 2010 22:45

Re: ''Att vara eller icke vara, det är frågan''

Inläggav smidy 11 aug 2015 14:09

Visst är det så lillebrormats, men sandlådan håller till i "övrigt" och där får dom väl ha sin pajkastning, felet är nog att vi är alldeles för många som inte kommer oss för att dra igång något projekt, mig själv inkluderad, då blir det inte så mycket annat än pajkastning i "övrigt". Jag ska försöka återuppliva mitt vindkraft projekt vad det lider, men inspiration/hälsa måste samarbeta om det skall bli något...
smidy
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 19 nov 2010 10:08

Re: ''Att vara eller icke vara, det är frågan''

Inläggav RÖD@nörd 11 aug 2015 14:47

Självklart har ni helt rätt och jag tar mitt ansvar och lämnar tråden övrigt och allt som inte har med forumet och göra för alltid.
Dock kan jag tänka mig och återkomma men det blir i så fall endast frågor som rör hobbyenergi och liknande som hör till forumet.
Önskar alla allt gott! :)
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: ''Att vara eller icke vara, det är frågan''

Inläggav norlin 11 aug 2015 14:59

Det enda jag kan tänka mig är att om någon som är nyfiken hamnar i "övrigt" kan bli avskräckt, kanske läge att ha vissa kategorier för medlemmar endast, man kan även ha ett min antal poster + tid som krav för att få posta där. Funkar om man får nya som fastnar där med sina första inlägg & inte i de "nyttiga trådarna"

Ps.
Själv är jag så nöjd att jag faktiskt fick igång mitt projekt, efter "bara" 2 år av planering . :D

Ds.
norlin
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 30 aug 2012 08:14
Ort: Vänersborg

Re: ''Att vara eller icke vara, det är frågan''

Inläggav Bittämjaren 11 aug 2015 19:21

Joodå det är väl klart att man har en massa projekt och experiment på gång, ett och annat kommer så långt fram att man t.o.m. kan/vågar kalla det färdigt.

Ett visdomsord:
Ett projekt blir aldrig färdigt, man överger det

Men jag vill gärna uppnå en viss grad av färdignivå innan presentation här så att man slipper en massa (pinsamma) revisioner (fint ord för ändringar) efteråt t.ex. det här http://www.24volt.eu/phpBB3/viewtopic.p ... 532#p32420

Jag har en ny shuntregulatorgrunka som testas för fullt (nåja ganska fullt för solen har lyst med sin frånvaro ganska mycket) hemma hos mig ihop med Göran's gröna 300W motstånd som last och givetvis behöver man göra revisioner på konstruktionen men snart hamnar den här på forumet.

Edit:
Nu är grunkan utlagd på forumet: viewtopic.php?f=47&t=2730
Är det inte elektriskt !?!... Då är inte jag inblandad
Användarvisningsbild
Bittämjaren
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 23 maj 2013 19:15
Ort: FRISTAD


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster