Kryptovalutor

Kryptovalutor

Inläggav TonyMontano 02 jan 2014 02:27

Hallå alla glad, 2014 är här ;)

2013 blev året som kryptovalutor kom på riktigt. Har ni några Bitcoins erfarenhet?

Här finns lite information http://www.bitcoin.se/
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Kryptovalutor

Inläggav Bittämjaren 04 jan 2014 18:34

Ja ! kanske :?:
Jag hittade Minerd.exe i min dator som virusletaren inte gjorde något åt, så den fick jag ta bort manuellt istället. :D
Av vad jag vet så har den till uppgift att leta bitcoins i olika applikationer i datorn, men i mitt fall resulterade det i att CPU'n blev belastad till max och kylfläkten gick upp i ett varvtal som jag inte visste existerade och allt annat jag ville göra stannade av nästan helt :( t.ex. anteckningar (notepad) närmare 1 minut att starta. :!:

Edit: Rättat lite feltänk bara
Är det inte elektriskt !?!... Då är inte jag inblandad
Användarvisningsbild
Bittämjaren
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 23 maj 2013 19:15
Ort: FRISTAD

Re: Kryptovalutor

Inläggav TonyMontano 07 jan 2014 13:07

Hallå!

Oj då. vet att vissa mining program har varat för virus i windows!
Men om den exe filen du hade var det vet jag inte :S

Dock måste den ha varit från Bitcoins början då man kunde köra på CPU för nu är det inte ens värt att försöka gräva efter Bitcoin med sin GPU när de kommit ASIC kort.
Kör själv två st AMD R9 280x för Litecoin samt Primecoin på CPU och kör jag dem på max kan jag stänga av värmen i lägenheten samt slå av skärmen för då kan man inte göra mycket som du själv såg.

De som är intressant är ju värdet på Bitcoin som varit uppe över 1000 dollar! Kommer Kryotovalutan att slå ut dem gamla systemen med pengar eller? :)
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron