Bl bl bl ööhhhh!

Bl bl bl ööhhhh!

Inläggav deepforest 09 apr 2012 15:31

Dödsratio används i Saabreklam
Sverige 09 apr 13:58
Med ord som "See first - Kill first" och "dödsratio" marknadsför den svenska vapentillverkaren Saab sina produkter på den internationella marknaden.
Stridsplanet JAS Gripen marknadsförs till exempel med en beskrivning att planet har en hög kapacitet att döda, enligt Expressens granskning av den svenska vapenexporten.

-?Jag vet faktiskt inte hur vi tänkte när vi använde de orden, säger Marie Karlsson på Saabs pressavdelning till tidningen.


Och :shock: Det är ju ett STRIDSflygplan. Vad jag blir trött på vissa journalister. :roll:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Bl bl bl ööhhhh!

Inläggav RÖD@nörd 09 apr 2012 20:22

Stridsplan dödar människor??? Nä, nä, det tror jag inte. Alla vet vi att moderna krig är kliniskt rena och endast slår ut fiendens vapen. :roll:
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Bl bl bl ööhhhh!

Inläggav PowerMizer 09 apr 2012 21:21

Näe, det kan inte stämma att krigsmateriel kan döda... Har vi inte fått veta att "Krig är Fred, Slaveri är Frihet och Okunskap är en Styrka"?

George Orwell skrev så i sin bok, och nu har vi fått lära oss detsamma av bland andra Nobels Fredspristagare, Kenyafödde Hussein Obama II
Bild

Vi svenskar är ju inte sämre än "de kunniga", så det är klart att JAS Gripen bara kramas!

(100% sarkasm)
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster