Sökord i sökmotorer

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav RÖD@nörd 15 okt 2009 14:00

Jernet skrev:Hittade denna på blocket i morse, kanske något för den som är intresserad.
Finns bara ca: 15km från mig, men jag har ingen användning för det http://www.blocket.se/varmland/Reservel ... m?ca=7&w=1


Du milde! Vilken pryl! Det kliar i fingrarna igen. Lågvarvigt dessutom. Automatstart också, jag ser utrustningen bakom cylindrarna. Kolla även manometern för oljetrycket. Det är de små, små detaljerna som gör det.... Statligt verk har ägt det. Säkert omsorgsfullt skött. Kanske läcker lite olja här och där men det går att fixa.

Köp det för min räkning. Jag kommer och hämtar det hos dig framåt sommaren. Snääälla!!!! :P
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav Jernet 15 okt 2009 15:17

Köp det för min räkning. Jag kommer och hämtar det hos dig framåt sommaren.


Kläm in stålar på mitt konto bara så skall jag fixa det :mrgreen:
Jernet
 

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav RÖD@nörd 15 okt 2009 15:42

Jernet skrev:
Köp det för min räkning. Jag kommer och hämtar det hos dig framåt sommaren.


Kläm in stålar på mitt konto bara så skall jag fixa det :mrgreen:


Du är allt en hedersprick du!!! :P
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav RÖD@nörd 16 okt 2009 22:09

Hej Jernet!

Du har glömt sätta ut min signatur när du citerat mina senaste inlägg. Det är viktigt att du gör det eftersom den gör mig till en individ. Precis som ett varumärke.

Tänk om de olika produkterna du säljer inte hade ett eget namn, hur skulle du kunna marknadsföra dem då?

Det ekonomiska system vi lever i förutsätter att vi särskiljer oss till enskilda individer åt annars fungerar det inte. Glöm aldrig det!

Då mänskligheten består av två kön som endast tillsammans kan sköta fortplantningen uppstår en social gemenskap som kallas familjen. Den gemenskapen måste värnas som du säkert vet.

Ju mer vi kan synas med det vi har att visa upp, desto större chans att bli sedda och därmed kunna lyckas.

Det har vuxit upp många bra skolor för så'nt, "Idol" och allt vad det nu heter. Jag är inte så insatt.

Det finns en mäklare i sta'n där jag bor och hans namn finns på reklamskyltar lite överallt.

Så har han också lyckats må du tro. :wink:

Jag vill också vara individ och ha möjligheten att kunna lyckas! :cry:
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav Göran 16 okt 2009 23:31

I så fall håller 24 volt på att göra mig till en individ, nu även i Sydeuropa.

statistik2.jpg
statistik2.jpg (23.92 KB) Visad 3653 gånger


Men för att verkligen lyckas anses att man även måste bli sedd i det stora landet i väster.
statistik.jpg
statistik.jpg (15.68 KB) Visad 3648 gånger


För andra som också vill synas och lyckas är det alltså dags att köpa reklamplats här på 24 volt. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav Jernet 17 okt 2009 07:04

Röd@nörd skrev: Du har glömt sätta ut min signatur när du citerat mina senaste inlägg. Det är viktigt att du gör det eftersom den gör mig till en individ. Precis som ett varumärke.

Ska försöka komma ihåg det :mrgreen: :wink:
Jernet
 

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav Karro 17 okt 2009 09:05

Den är borta nu, var det någon här som köpte den?

Vad jag egentligen skulle vilja hitta är en 1-2 cylinder vattenkyld diesel, så man kan ta tillvara på överskottsvärmen för att värma huset eller varmvatten, eller något.
Jag har en artikel från någon som gjort så, från några år tillbaka, och det har alltid varit något som jag tycker verkar superbra. Kanske något för någon med uppfinnaridéer och mekanisk verkstad att titta på?
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav RÖD@nörd 18 okt 2009 22:16

Karro skrev:Den är borta nu, var det någon här som köpte den?

Vad jag egentligen skulle vilja hitta är en 1-2 cylinder vattenkyld diesel, så man kan ta tillvara på överskottsvärmen för att värma huset eller varmvatten, eller något.
Jag har en artikel från någon som gjort så, från några år tillbaka, och det har alltid varit något som jag tycker verkar superbra. Kanske något för någon med uppfinnaridéer och mekanisk verkstad att titta på?


Dieselelverket på Blocket försvann direkt och det trodde jag också det skulle göra när jag läst annonsen. Därav skämtet med Jernet. När sådana tillfällen ges måste man kasta sig på telefonen och säga: "Jag tar den!" om nu inte någon annan gjort det dessförinnan vilket oftast brukar vara fallet tyvärr. Kanske inte förresten när jag tänker efter riktigt noga.

Har själv haft gamla elmotorer som specialintresse. Där är det helt annorlunda eftersom det inte finns något allmänt intresse. Ytterst få verkar vilja ha dem och det har ju då varit bra för mig. Så länge jag behåller dem förstås. Måste jag sälja kan det bli problem, men ett skrotvärde finns alltid.

Beträffande den 1-2 cylindriga dieselmotorn du beskriver ovan undrar jag följande:

Meningen med en dieselmotor, och andra motorer med för den delen, är att de avger ett "vridande moment".

Hur har du tänkt utnyttja det vridande momentet?

Tänk också på att mycket av den tillförda energin försvinner ut genom avgasröret. Dels i form av "värmeenergi" och dels i form av "tryckenergi". Inte så lätt att ta tillvara kanske.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav KennethE 19 okt 2009 11:24

En kompis berättade om en hjälpdiesel på ett fartyg där man använde trycket från avgaserna för att få upp tryck i en tank som man använde nästa gång man skulle starta motorn. Så nog borde det gå att ta tillvara trycket till någon grad i alla fall. Kanske kan man driva vedklyven med trycket med en lagom dimensionerad kolv? Man kan ju få bra kraft även från relativt måttligt tryck.
Lättjan är uppfinningarnas moder.
KennethE
 
Inlägg: 1361
Blev medlem: 15 dec 2008 16:15
Ort: Lindome

Re: Sökord i sökmotorer

Inläggav carl.c 19 okt 2009 12:59

en turbo kan du driva, på nån av de moderna bilarna så driver även värmen från avgaserna en stirlingmotor har jag för mig, som i sin tur driver en generator. Du kan använda trycket och flödet till en viss del, men avgaserna måste kunna lämna cylindern, så är mottrycket för högt blir det inte så bra.
Användarvisningsbild
carl.c
 
Inlägg: 136
Blev medlem: 01 apr 2009 14:00

Föregående

Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster