Bilförsäkring

Forum för allt som inte har med övriga ämnen att göra, ett forum för vardagsprat, skoj och spex

Re: Bilförsäkring

Inläggav Järnet 06 apr 2012 01:27

deepforest skrev:
Av någon anledning kunde de inte dra pengar den 1/3. Jag satte in pengar den 28/2. Nu påstår de att de tittar efter pengar den 28/2, då det finns för lite, och därför inte drar den 1:a. (vem kunde gissa det)


Fanns det pengar den dagen de skall dra pengar? Om det står i villkoren att de skall dra pengar den 1/3 är det det som gäller. Det spelar ingen roll om de "tittar" den 28/2.
Kan du bevisa att pengar fanns där det datum de skulle dra dem så är du utan skuld och de får bakläxa. Ge dig inte i så fall.


Inte helt sant faktisk! Var den 28 på en helg så funkar tydligen inte datorerna på en bank ( dom vill bara tjäna pengar ) så du måste se till att ha denna summan på ditt konto några dagar i förväg om helgen står för dörren. men det kvittar ju i detta läget, eftersom du måste fått minst en påminnelse. Så är läget för alla!
Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall är jag ett geni!
Järnet
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 01 maj 2010 10:48

Re: Bilförsäkring

Inläggav Karro 18 apr 2012 13:52

Det ör inte slut ännu. Nu har länsförsäkringar skickat ännu ett försäkringsbrev och nu gjorde de det som de sa att de absolut inte kunde göra i telefon - försäkrade min bil från den 5/4 och tog min betalning för mars som en delbetalning för en ny försäkring från det datumet. Fast ändå, när jag tittade på trafikförsäkringsverkets webbplats den 5/4 så var min bil oförsäkrad.
Sedan tittar jag i försäkringsvillkoren, och där står det att bolaget kan säga upp försäkringen om betalning misslyckas. Kan alltså, inte skall. Kan, som om typ kan utan kontraktsbrott, om man vill bli av med en kund.

Snurriga bolaget. När jag försökte betala räkningar i morse, ca 06:05 fick jag ett meddelande - stängt för service tisdagen den 18/4 05:00-06:00. Tisdagen? Det var ju onsdagen den 18:e i morse.
En annan dag försökte jag betala/girera, men jag fick felutskrift. Jag rapporterade, men de orkade inte ens besvara mig. Jag har också rapporterat att funktionen e-faktura inte fungerade för trygg-hansa, varvid jag några dagar senare fick svaret att det inte var deras fel och att jag skulle kontakta trygg-hansa. Men ändå fixade de felet.

De kan alltså göra misstag åt höger och vänster, men jag som kund förväntar de sig ska ha perfekt koll och aldrig göra det minsta fel. Kundavdeelningen har NEJ som standardsvar, även om det inte stämmer.
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Föregående

Återgå till Fritt forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster