Nya forumkategorier

Forum för allt som inte har med övriga ämnen att göra, ett forum för vardagsprat, skoj och spex

Re: Nya forumkategorier

Inläggav McB 08 mar 2010 21:30

Är väl bättre att använda orginalbilden du tagit så man slipper kameran i hörnet! Nu till en osäkerhet, blocket ska inte använda bilden utan att ange/hänvisa till fotografen om du inte givit dom rätten till det. Har nu inte läst deras avtal så det kan vara så att du genom ett godkännade avsäger dig rätten till bilden och texten till deras favör. ISF får du inte länka till en blocketbild utan får använda ditt orginal som dom inte äger (ingen kamera i hörnet).

När det gäller text och musik är jag mindre insatt, men det finns en gräns i år räknat efter upphovsmannens död då det räknas som allmän egendom. Detta kan ett skivbolag säkert häva genom att köpa rättigheterna och sen kan man nog aldrig göra något utan tillstånd/medgivande från bolaget.
Dom olika upphovrättsorganisationerna kan säkert svara bra via mail om du orkar med byråkrater som snackar juridiska på dialekt :lol:
Om Jesus Kristus skulle återuppstå och se allt som görs i hans namn, så skulle han aldrig sluta spy.

- Woody Allen
Användarvisningsbild
McB

Inläggav TonyMontano 08 mar 2010 21:56

Du får ju dela med dig så länge du inte tar betalt och du har köpt en, är de inte så eller är de helt borta nu? När jag menar dela med mig då är de ju din youtube kanal jag tänker på! Om du ska använda dig av torrent så måste du ha tillstånd av skivbolaget eller artisterna! nu lär kanske några av dem vara döda så vet i katten hur de är då!

Göran du fråga vad mer man skulle kunna ha kanske lite senare ett byggforum xD
Du är ju en av oss som har byggt snygga saker en altan samt 24volt ;)
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano

Inläggav Göran 08 mar 2010 22:43

Tony, jag tänkte att det skulle rymmas under "Hus, hem och odling". Det var så jag tänkte. Tänkte jag fel? :P
Jag ska lägga in lite av mina egna galenskaper där, som väg- och ö-bygget.
Användarvisningsbild
Göran

Föregående

Återgå till Fritt forum