Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Är strimmorna som korsar himlen efter flygplan tecken på kemiska utsläpp, eller naturligt fenomen?

Det beror naturligtvis enbart på tryck- och temperaturskillnader att dom ibland kan upplevas som "onaturliga".
7
58%
I något enstaka fall kan det nog vara någon form av ofarliga tester som görs av statligt kontrollerade forskare.
1
8%
Det KAN vara någon form av tester, men det är nog ofarligt.
0
Inga röster
Jag tror tyvärr att det är något som görs i hemlighet, varför vet jag inte.
1
8%
Jag är övertygad om att det finns en dold agenda. Syftet: Förändra väder, klimat eller miljö. Kanske för att styra påverkan av seismisk aktivitet.
3
25%
 
Antal röster : 12

Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 11 apr 2011 15:59

Hallå!

Ditt val i omröstningen kan du ändra, om din uppfattning förändras! 8)

Idag är det nog! 5 plan har passerat hittills. :evil:

Jag har fått en ovana att alltid "scanna av" himlen när jag går ut. -"Jaha, vadådå??" kanske du tänker... Här kommer min historia:

Det finns galenpannor som menar att det flyger flygplan över våra huvuden och dumpar kemikalier för att skada oss och jorden. Jo, det finns dom som tror på UFOn också... Eller att det finns hemliga UFO-baser på månen, jag har hört dom "sanningarna" också.. :roll:

Jag tog det, helt enkelt, för att vara ett fenomen beskrivet av ett fåtal amerikanare som rökt på för mycket.. :P

Det som störde mej var att debatten inte bara fördes hos "knäppisar", utan även i mera PK(politiskt korrekta)-kretsar. För mej är inte tid=pengar, så jag tänkte att jag luskar lite och ser OM det finns substans i snacket om vädermodifikation. Jag har kollat och grävt, varit kritisk och försökt tänka till. Efter mycket kontakt med "flum" och rent dravel så har det ändå inte gått att bortse från den fakta som finns.

Jag tar det nu som ett faktum att något pågår som varken är hälsosamt för matjorden eller vi som bor här.

Utan att fördjupa mej i den "fakta", ekonomi eller dom syften som ligger bakom vill jag bara säga att det är dax att planen börjar göra korta kondensstrimmor igen! Det är för allas vår skull och inte minst för våra barn!!

För en månad sedan körde jag ner till Ume. Halvvägs ner så såg jag ett, jag gillar INTE ordet, "Chemtrail" på ena sidan bilen. På andra sidan (NO, mot Lycksele) ett färskt spår och samtidigt ett plan som körde exakt parallellt och gjorde ett nytt! Som jag ser det är det orimligt att tre stora plan flyger inom så kort tidsperiod här uppe. Att dom dessutom skulle flyga helt parallellt (samma rutt?) känns än mera ologiskt. Och varför skulle kondensstrimman vara kvar så länge?

Här hemma har jag sett liknande mönster, men oftast bara något eller några plan som flugit i kors eller bara nästan parallellt.

Idag är det annorlunda: Det har flugit plan kors och tvärs. Passagerarplanet till Sthlm hör man knappt, men jag har hört stridsplan och sett stora fraktplan, typ "nu ska vi till kanarieholmarna å grilla bukfett".

Dagens strimmor (eller utspydda moln) har legat i riktningen NNO/NO - SSV/SV och några NV - SO.
Vid 13-tiden Skulle jag ut och kasta åt hästen lite käk, och då såg jag ännu ett plan! För en gångs skull så hade jag digitalkameran med mej ut, så det blev kort på skiten...
PICT3691b.JPG
Vy: söderut
Maskad i nederkant med pixlar...
PICT3691b.JPG (127.62 KB) Visad 17035 gånger
PICT3703b.JPG
Vy: sydost
PICT3703b.JPG (127.21 KB) Visad 17024 gånger
PICT3702b.JPG
Vy: österut
Notera molnen (strimmorna) som ligger lite diagonalt i över vänstra delen.
PICT3702b.JPG (142.08 KB) Visad 17025 gånger
PICT3690b.JPG
PICT3690b.JPG (78 KB) Visad 17005 gånger
PICT3684b.JPG
Ett spår som skär ett äldre.
PICT3684b.JPG (36.69 KB) Visad 17014 gånger


Förra veckan var det några mindre "moln", som små diffusa, runda moln med en regnbåge runt molnet! Vi låg på lite hö och studerade strimmor och snackade strunt.

Fanns sånthär verkligen för 5-10-20-40 år sedan?? :shock:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav TonyMontano 11 apr 2011 21:03

Nå är 21 år och har alltid sett dem :/ Tror nog det är avgaserna från flygplanen (Som är farligt för miljön)
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 11 apr 2011 23:10

Vissa har redan bestämt sej för att läget är lungt. För att ni ska slippa läsa nedanstående och tänka själva så kommer här en länk till ett .pdf-dokument som klart och tydligt visar att läget är normalt, och att sk. chemtrails och vädermodifikation är rent nys: Aircraft Contrails Factsheet.


Nu för alla andra:
Motion 1997/98:U416 Utredning om amerikansk rymdforskning

HAARP – High Frequency Active Auroral Research Program – eller fortsättning på Stjärnornas krig
. . .
Det vore naivt att tro att HAARP är ett isolerat experiment som inte kommer att utvecklas vidare. Det hör ihop med ett 50 år gammalt intensivt och enormt destruktivt program för att förstå och kontrollera den övre atmosfären. Man experimenterar i jonosfären som ligger mellan 48 km och 50 000 km ovanför jordytan!
. . .
I den kedja som HAARP ingår i, återfinns CRM Chemical Release Modules, där man framkallar artificella moln. 1980 hade man ett projekt som hette ”Project Waterhole”. 1983 släppte man ut kemikalier i jonosfären och orsakade en aurora borealis. 1991 uppenbarade sig åter en sådan aurora borealis över Texas, och himlen såg ut som en julgran (Christmas colours).

De experiment som pågår i det tysta i Amerika kan inte ses isolerade från världen i övrigt. Vi håller oss på jorden, men vad kan vi bli utsatta för från jonosfären, 48–50 000 km över huvudet på oss?

Vi anser att USA:s experiment i jonosfären och över våra huvuden skall utredas av ett internationellt forum. Det angår i högsta grad alla som finns på detta jordklot.
Hemställan

Med hänvisning till det anförda hemställs

att riksdagen som sin mening ger regeringen till känna vad i motionen anförts om att Sverige på internationell nivå skall begära en utredning om HAARP-projektet m.m.

Stockholm den 6 oktober 1997
Eva Goës (mp)
Ragnhild Pohanka (mp)
Källa: http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GL02U416
Motion 1997/98:U416
av Eva Goës och Ragnhild Pohanka (mp)
Utredning om amerikansk rymdforskning
Partinummer: MP0
Motionskategori: -
Motionstyp: -
Motionsgrund

Händelser
Inlämnad: 1997-10-06
Bordläggning: 1997-10-10
Hänvisad: 1997-10-10

Förslagspunkter
1. att riksdagen som sin mening ger regeringen till känna vad i motionen anförts om att Sverige på internationell nivå skall begära en utredning om HAARP-projektet m.m.
Betänkande: 1997/98:UU16
Utskottets förslag: avslag
Kammarens beslut: =utskottet

1. att riksdagen som sin mening ger regeringen till känna vad i motionen anförts om att Sverige på internationell nivå skall begära en utredning om HAARP-projektet m.m.
Betänkande:
Utskottets förslag: [ej tillgängligt]
Kammarens beslut: [ej tillgängligt]
Källa: http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=3120&doktyp=motion&bet=1997/98:U416
14 januari 1999
BETÄNKANDE
om miljö, säkerhet och utrikespolitik
Utskottet för utrikes-, säkerhets- och försvarsfrågor
Föredragande: Maj Britt Theorin
Föredragande för yttrandet*: Olsson, utskottet för miljö, folkhälsa och konsumentskydd
. . .
Rättsliga aspekter på militär verksamhet
26. uppmanar Europeiska unionen att verka för att även de nya så kallade icke-dödliga vapenteknikerna och utvecklingen av nya vapenstrategier omfattas och regleras av internationella konventioner,
27. anser att HAARP (High Frequency Active Auroral Research Project) på grund av dess omfattande effekter på miljön är en global angelägenhet och kräver att de rättsliga, ekologiska och etiska effekterna undersöks av internationellt oberoende organ innan vidare forskning och testning företas; beklagar att USA:s regering flera gånger avböjt att skicka någon för att personligen delta i den offentliga utfrågningen eller något av de påföljande mötena med parlamentets behöriga utskott beträffande riskerna för miljön och allmänheten i samband med det forskningsprogram för högfrekvent strålning (HAARP) som för närvarande genomförs i Alaska,
28. begär att STOA-panelen (bedömning av vetenskapliga och tekniska alternativ) skall undersöka alla befintliga vetenskapliga och tekniska forskningsresultat om HAARP för att bedöma exakt på vilket sätt och i vilken omfattning HAARP utgör en risk för såväl lokal som global miljö och för folkhälsan i allmänhet,
29. uppmanar kommissionen att i samarbete med Sveriges, Finlands, Norges och Rysslands regeringar undersöka HAARP-programmets miljö- och folkhälsokonsekvenser för de arktiska delarna av Europa och att rapportera tillbaka till parlamentet om undersökningsresultaten,
30. efterlyser särskilt en internationell konvention om ett världsomfattande förbud mot all forskning och utveckling, såväl militär som civil, som syftar till att kunskap om hur den mänskliga hjärnans funktion påverkas av kemi, elektricitet, ljudvibrationer eller annat skall användas för att utveckla system för att påverka människor för annat än hälsosyften, inklusive förbud mot all pågående eller möjlig användning av sådana system,
. . .

HAARP - ett klimatförstörande vapensystem
. . .
HAARP, forskningsprogrammet för högfrekvent strålningsforskning (High Frequency Active
Auroral Research Project), drivs gemensamt av amerikanska flygvapnet och flottan tillsammans med
Geophysical Institute of the University of Alaska, Fairbanks.Liknande försök pågår även i Norge,
sannolikt på Antarktis men även i f.d. Sovjetunionen. (24) HAARP är ett forskningsprojekt där man
med en markbaserad utrustning, ett nät av antenner, var och en kraftförsörjd av en egen sändare,
värmer upp delar av jonosfären med kraftiga radiovågor. (25) Den genererade energin värmer upp
vissa delar av jonosfären som också resulterar i jonosfäriska hål och konstgjorda linser.
Källa:
Resolution om miljo sakerhet och utrikespolitik.pdf
(106.41 KB) Nerladdad 651 gånger


Wright-Patterson, Air Traffic Controllers Vindicate Chemtrail Conspiracy Theorists
. . .
Air Traffic Controllers at major airports across the United States expressed concern over the emissions constantly showing up on their radar screens.

These radar returns are the signature of the fine aluminum particles found in laboratory tests of chemtrail-contaminated rain taken in Espanola, Ontario in the summer of 1999. The lab analysis found reflective quartz particles in the chemtrail fallout — and levels of aluminum FIVE TIMES higher than Ontario’s maximum permissible health safety standards.
. . .
Every controller, without exception, is being told to divert traffic due to military exercises , and to bring in traffic lower because of experiments that may degrade their radars. The controllers at Cleveland’s airport were surprised by the extent of obscuration on their radars.
. . .
A scientist working at Wright-Patterson recently told reporter Bob Fitrakis that two different projects are being conducted.
One involves cloud creation experiments to lessen the effect of global warming. Other chemtrails are connected with the military’s extremely high-power Radio Frequency beam weapon in Alaska called HAARP.

The scientist claims that the two most common substances being sprayed into chemtrails are aluminum oxide and barium stearate. When you see planes flying back and forth marking parallel lines, X-patterns and grids in a clear sky, that’s aluminum oxide, according to the scientist.
Källa: http://aircrap.org/wright-patterson-air-traffic-controllers-vindicate-chemtrail-conspiracy-theorists/331057/

Documented Plans of US Military to Use Weather as a Weapon
Back in 1996, a document titled “Weather as a Force Multiplier: Owning the Weather in 2025” was submitted to the director of the United States Air Force, under a disguised notion that it was a fictional report and was not intended to be applied to real-life scenarios. The document was a detailed research analysis paper which described the potential of developing aerospace technologies, and more importantly, how they might best be used to harness, control and manipulate the natural forces of weather on this planet. The technologies and capabilities described in this report have now become a reality, and have been documented all over the world.
Källa: http://aircrap.org/documented-plans-of-us-military-to-use-weather-as-a-weapon/33709/
Dokumentet: http://csat.au.af.mil/2025/volume3/vol3ch15.pdf


Sen över till något som skulle kunna släppas ut efter ett plan:
Morgellons vad är det?
Morgellons är nanofibrer, "man made", inte större än ett tiondels hårstrå.
För ödlor och grodor är det en 100% dödlighet, man börjar även misstänka att bin är drabbade är av morgellons då de dör med 25%- 80% på vissa ställen främst i USA och Europa är inte skonat.
Forskare och läkarvetenskapen är helt handfallna, hur gör man med en "något" inte större än ett tiondels hårstrå,
Under microskop ser man att rör de sig, förökar sig, men behöver ingen föda.
Vem, vilka eller vad har släppt löst detta över planeten?

Drabbade människor med denna sjukdom drabbas med klåda, krypande känsla i kroppen, depressioner och annat. Det är först nu som man börjar erkänna att dessa "morgellons" finns.
Förr skickades de hem med diagnos,
-VI vet inte men det är nog en "psykosomatisk åkomma", ta en albyl, vila ute !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Misstankar finns att morgellons kommer ner över oss genom chemtrails- sprayningarna världen över.
Källa: http://www.morgellonmonitor.moonfruit.com/welcome/4522318711
Vidare läsning: http://en.wikipedia.org/wiki/Morgellons och http://www.morgellons.org/ och http://thecehf.org/

Det finns mycket information för den som tror på sin egen förmåga att förstå omvärlden...
Dags att sova....
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav M8e 12 apr 2011 11:05

http://www.youtube.com/watch?v=_c6HsiixFS8
Måste ha spridit sig till dricksvattnet, men vad är det för något i vattnet som skapar dessa regnbågar? Minns inte att detta hände för 20 år sen, fast jag var i och för sig bara 3.5år gammal då. :roll:
Men vänta det var 20år före 6 juli 2007 som detta inte hände. Då var jag inte ens född.
Användarvisningsbild
M8e
 
Inlägg: 346
Blev medlem: 27 mar 2008 20:07
Ort: Ume

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 12 apr 2011 13:34

Om man nu koncentrerar sej på frågan om det är någon form av utsläpp (förutom avgaserna) som man ser uppe bland molnen så kanske man slipper vattenspridare och annat som flyttar fokus från trådens ämne.

Att finna, och behålla, fokus är viktigt i allt man gör som man gör seriöst. Jag tror det är därför politiker och andra så gärna flyttar fokuset till något annat; då missar folket sitt mål.

Se och lär.... :mrgreen:
Not the Nine O'Clock News: Question Time

Om man nu måste vara lite mera seriös när det gäller att flytta fokus, så är denna interjuv kul att se:
Jesse Ventura 'schools' The View's Elisabeth Hasselbeck on waterboarding / torture
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav Karro 12 apr 2011 15:40

.......
Senast redigerad av Karro 12 apr 2011 18:29, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 12 apr 2011 16:39

Låt mej kryptiskt säga såhär:
Jag tror inte på hinduism som en bra religion, ej heller på Shivas, eller hans fruars gudomlighet (eller någon annan "gudsgestalt" inom hinduismen).
Jag tror f.ö. inte att hinduismen har ett ursprung ur godhet, frid och kärlek. Den "kvinliga kraften och makten" som tillskrivs hon som dansar på Shiva tror jag är motsatsen till god.

Det finns många fantasieggande saker inom hinduismen.
Indian scientists are turning to an ancient Hindu text in their search for the secrets of effective stealth warfare.
. . .
Shoes made of camel skin smeared with a serum made from the flesh of owls and vultures can help soldiers walk hundreds of miles during a war without feeling tired.
. . .
A powder made from fireflies and the eyes of wild boar can endow soldiers with night vision.
. . .
Professor SV Bhavasar said the team also had plans to research other ancient Hindu texts.
These include manuscripts which "claim to provide secrets of manufacturing planes which can not be destroyed by any external force, could be motionless in the sky and even invisible to enemy planes."
Källa: BBC News

I övrigt avstår jag att kommentera UFO-teorier.
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav Karro 13 apr 2011 06:36

PowerMizer skrev:Jag tror f.ö. inte att hinduismen har ett ursprung ur godhet, frid och kärlek. Den "kvinliga kraften och makten" som tillskrivs hon som dansar på Shiva tror jag är motsatsen till god.

Det där är en symbolisk bild där Shiva säger - utan min hustru är jag kraftlös och så gott som död.
Fast det är ju ett slag under bältet mot män som tycker att kvinnor är overflödiga, eller endast något man knullar av sig på, eller som tycker att de kan skaffa sig en gratis slav som lagar mat och städar.
Kvinnor som tar för sig och vill ha en del av kakan är alltså onda?
Hmmmm.
(Alltså, ironiskt sagt, inte menat mot dig)

I själva verket är Shiva och hans hustru totalt oskiljaktiga, och totalt kära, där den enda inte kan existera utan den andra. Det idealbild människor drömmer om när de "blir kära" och "blir ihop", men aldrig riktigt kan uppnå.

Har du någon gång tänkt tanken att den bild av hinduismen som ges i svenska skolor är falsk, och skapad av kristna didaktiker som vill visa hur bra den egna religionen är och hur elak och ond alla andra är?
Det är politik, där allt om "fienden" ses som elakt, och ont, bara för att soldaterna ska kunna döda fienden utan att få moraliska betänkligheter.

Hinduismen har aldrig varit en erövrarreligion, men det har kristendomen varit, och är det fortfarande. I Indien lever hinduer, muslimer och kristna sida vid sida, och även om de kanske inte alltid älskar varandra, så tolererar de varandra. Alltså ett multikulturellt samhälle som det bara pratas om i Sverige, men hur vi här i bakgrunden tycker andra religioner och kulturer än vår egna är onda.
"vår egen" religion, förresten, är något som vi tvingades till framför svärdspetsen. Det var inte ett fritt val, utan något som statsmakten bestämde åt oss. Alla som inte ville omvända sig blev mer eller mindre utrotade.

Så jag tycker nog att det är en helt annan religion, eller religionsgrupp, som verkar ganska ond, om man ska titta på det från lite avstånd.
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 13 apr 2011 14:04

Karro, det som är så härligt med dej är att du gärna tar en diskussion, och dessutom kan skilja mellan sak och person!

Sen vill jag passa på att tacka Göran för ”takhöjden” här på forumet! Bild

Vi har ju helt glidit ifrån ämnet, men vaddå?? Det är min tråd! :lol:

Kvinnosyn:
Det är ju helt upp efter väggarna att inte respektera kvinnor. Vissa män (oavsett klass, religion, utbildning, politisk tillhörighet) tar sej rätten att dominera kvinnor på ett negativt sätt, antingen verbalt eller fysiskt. Det bryter egentligen mot allt, (förutom Islam, då) och har inget försvar.
Hur det förhåller sej i hinduismen vet jag inte med säkerhet, för jag har nog mest bara grundskoleutbildning i den religionen.

Som du ser så skriver jag inte ”så är det, punkt!” om hinduismen, och det är helt enkelt därför att jag inte kan all fakta i fallet. Jag benämner däremot aldrig koranen som ”den heliga koranen”, helt enkelt för att det inte finns något heligt med den boken, punkt.

Min syn på relationen Man-Kvinna är att vi är suveräna, men olika. Vissa feminister är så rabiata att dom tycker att kvinnor ska pissa i en pissoar, men då har man försökt avköna kvinnan. Vi ÄR olika utifrån våra förutsättningar. Jag tycker t.ex. inte att man kan förbjuda kvinnor att vara manuella skogshuggare, men däremot kan det vara direkt olämpligt för vissa kvinnor. Det är alltså ett övergrepp, enligt mej, om arbetsförmedlingen skulle tvinga ut en finlemmad kvinna på 54 kg som skogshuggare. Inte för att hon är kvinna, utan för att hon inte har de kroppsliga förutsättningarna att bära och jobba tungt i längden. Det gäller även finlemmade män.

Som jag tolkar bibeln så talar den samma språk: vi är olika men suveräna i våra roller.

En paradox?
Efesierbrevet 5 skrev:22 Ni hustrur, underordna er era män, så som ni underordnar er Herren.
 
23 Ty en man är sin hustrus huvud, liksom Kristus är församlingens huvud - han som är Frälsare för sin kropp.
 
24 Som församlingen underordnar sig Kristus, skall hustrun i allt underordna sig sin man.
Okej... Då _får_ man "knulla av sej" på sin fru närhelst skinnpistolen är redo för skott?!
Ska vi köra på lösryckta citat, eller på kontexten?!

Ser ni det "onda" ordet underordna? Lika "ont" som att ha auktoritet över.....
Efesierbrevet 5 skrev:25 Ni män, älska era hustrur, så som Kristus har älskat församlingen och offrat sig för den, 26 för att helga den, sedan han renat den genom vattnets bad, i kraft av ordet. 27 Ty han ville ställa fram församlingen inför sig i härlighet, utan fläck eller skrynkla eller något annat sådant. Helig och fullkomlig skulle den vara.
Hoppsan!
Enligt Bibeln så var vi (församlingen, Guds folk), via Gamla testamentets lag, dömda till helvetets eld när vi dog (följer man lagen så får man tillträde till himelen, och ingen klarar att hålla buden/lagen). Via Kärleksbudet i Nya testamentet så _kan_ vi få räddning från våra synder genom att Jesus(100% Gud och 100% människa samtidigt) tog alla våras synder på sej (han led av dom så mycket att han svettades blod) och dog för vår räddnings skull.

Enligt vers 25 så ska vi män alltså älska våra hustrur på _samma sätt_ som Jesus gjorde när han dog för oss.
Efesierbrevet 5 skrev:28 På samma sätt är mannen skyldig att älska sin hustru som sin egen kropp. Den som älskar sin hustru älskar sig själv. 29 Ingen har någonsin hatat sin egen kropp, 5:29 utan man ger den näring och vårdar den, så som Kristus gör med församlingen, 30 eftersom vi är lemmar i hans kropp.
Oj, oj, oj.. Det är en omöjlighet att älska sin fru så mycket, men vi kan sträva mot en sån kärlek... Då tjuv-knullar man inte tanten ostraffat, minsann!

Enligt mina tankar om suveräna sfärer i Guds universum så ser jag det såhär: Mannen är överordnad Kvinnan. Kvinnan ska respektera Mannen. Mannen ska offra sitt liv för kvinnan i sin kärlek till henne. Kvinnan och Mannen är ett. Kvinnan har rättighet till ett suveränt/okränkbart liv. Väljer hon att leva fri, så är hon fri. Väljer hon att ingå ett avtal så är hon bunden till det.

Slutligen: Detta inlägg är inte för att starta en mega-tråd om "kriget mellan religionerna" eller nått. Det är bara för att förklara min personliga ståndpunkt.

Karro: Jag har bara diskuterat första stycket i ditt inlägg. Jag vet inte om det är någon mening att fylla på egentligen, för jag fortsätter ju bara att snacka om rättigheter VS privilegier/avtal, sfärer, suveränitet, och sånt... Det blir mest en upprepning, känner jag.
Karro skrev:Hinduismen har aldrig varit en erövrarreligion, men det har kristendomen varit
Det spelar ingen som helst roll vad man kallar sej, eller hur högt/ofta man ber o går till kyrkan, eller hur mycket man skänker till välgörenhet. Kränker man andras rättigheter så är man fel ute... "På frukten känner man trädet."
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav Göran 15 apr 2011 00:08

PowerMizer, ni är ju vuxna människor som inte gör något värre än att odla potatis och pula i garaget, så jag vill inte styra vad som sägs. Vissa trådar är ju bra om de inte går OT, medan andra bara blir mysiga av det, men här får väl trådskaparen själv ha en del att säga till om.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 15 apr 2011 08:42

Göran skrev:. . . inte gör något värre än att odla potatis och pula i garaget . . .
:mrgreen: Du e go, du! :D
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 15 apr 2011 09:14

/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 09 maj 2011 00:30

Idag har jag sett två onormal spår efter jetplan och fyra eller fem normal, korta och försvinnande kondensstrimmor. *morr*
Tyvärr hann jag inte in för att kolla om planen hade en identitet eller var "osynliga" på flygradarn.
Dom hade passerat sen lääänge när jag såg kem-spåren. :(
http://www.flightradar24.com/#!/
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 16 maj 2011 09:25

I England där dom sprayar sen många år har man studerat fenomenet.
Det var många år sedan, och man talar om kondensstrimmor av olika typer och dess miljöpåverkan.
Länk: Ecological and Environmental Sciences at Lancaster University

Glöm inte att rösta!! Har du röstat så går rösten att ändra om du vill.
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Vädermodifikation, miljöpåverkan.

Inläggav PowerMizer 27 maj 2011 14:06

På något vis verkar HAARP och utsprayade metallpartiklar i luften höra ihop...

Redan 1976, vilket är 35 år sedan, insåg man dom mänskliga och ekologiska riskerna och den militära nyttan med att manipulera ekosystemet.
ADVISORY SERVICE ON INTERNATIONAL HUMANITARIAN LAW
1976 Convention on the Prohibition of Military or any Hostile Use of Environmental Modification Techniques

The ENMOD Convention is specifically intended to prevent use of the environment as a means of warfare, by prohibiting the deliberate manipulation of natural processes that could produce phenomena such as hurricanes, tidal waves or changes inclimate.

...

States party to the Convention undertake “not to engage in military or any other hostile use of environmental modification techniques having widespread, long-lasting or severe effects as the means of destruction, damage or injury to any other State Party” (Article I, para. 1).

The States Parties further undertake not to “assist, encourage or induce” any State, group of States or international organization to engage in such activities (Article I, para. 2).

...

Understandings also include a non-exhaustive list of phenomena that could result from the use of environmental modification techniques: earthquakes and
tsunamis; an upset in the ecological balance of a region; changes in weather patterns (clouds, precipitation, cyclones and tornadic storms); changes in climate patterns; changes in ocean currents; changes in the state of the ozone layer and changes in the state of the ionosphere.
Källa: International Committee of the Red Cross

Glöm inte att rösta!! Har du röstat så går rösten att ändra om du vill.
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Nästa

Återgå till Hus, hem och odling

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster