- Så här ser det ut framifrån. Stomme av aningen rejält regelvirke på 5x10. Men det var det jag hade och det var gratis. Byggplast 25x2.8 meter, ca 350 kr.
- 001.jpg (96.03 KB) Visad 6226 gånger
- Baksidan. Här liksom på framsidan finns en vädringslucka. Tanken är att med dessa öppna kunna få en viss cirkulation på luften samt att vädra bort den värsta värmen. Sockeln runt om har jag gjort för att få det lite snyggare och dölja stenarna växthuset är byggt på.
- 002.jpg (113.1 KB) Visad 6043 gånger
- Bänk runt om för alla plantor. Totalt står här nu ca 20 tomater, 4-5 paprikor och chiliplantor, lite kryddor och några gurkplantor.
- 004.jpg (73.97 KB) Visad 6052 gånger
- Lägg märke till min bevattningsslang. En 1/2 tums vattenslang jag borrat hål i, och sedan stoppat i stumpar av 4mm slang. 4mm visade sig dock vara lite för stora hål, så det sitter nu en träskruv i varje slng som fungerar som flödesreglerare.
- 005.jpg (78.76 KB) Visad 6039 gånger
- Bänken har ett djup på 70 cm. Detta för att kunna ställa dubbla rader med hinkar/ krukor om man skulle vilja få plats med mer.
- 006.jpg (72.89 KB) Visad 6031 gånger
- Vattenslangen leder sedan upp till den blå fula vattentunnan. I botten på den har jag borrat hål och satt en genomföring. På den sitter sedan en bevattningstimer där jag kan ställa in när, hur mycket och hur ofta det skall vattnas i växthuset. Detta då jag inte har möjlighet att själv passa detta varje dag/ vecka. Tunnan fylls även på med regnvatten via stupröret.
- 007.jpg (119.32 KB) Visad 6033 gånger