Jag har fått påpekanden från flera att Norton varnar för 24 volt, att webbplatsen inte är säker, men jag undrar om det verkligen stämmer.
Jag har själv Norton installerat på min laptop, men den varnar inte för 24 volt, så varför varnar Norton på vissa datorer, men inte på andra?
På sidan safeweb.norton.com är det varningen ligger, för en fil som inte finns bland mina filer, och där kan jag registrera mig för att få bort varningen, men hur ska jag kunna lita på att det är Symantec som ligger bakom den sidan? Företaget bakom produkten Norton heter ju Symantec och adressen till dem är symantec.se, eller symantec.com, inte safeweb.norton.com. För mig ger en sådan adress en känsla av omdirigerad trafik, och det känns konstigt i det här sammanhanget. Vidare använder de sig inte av säker SLL-anslutning (https://) vid registrering och är det någon som borde göra det är det väl Symantec som enbart jobbar med säkerhet, eller hur?
Jag måste ju göra något åt det här, men jag vet inte vad och är det Symantec som ligger bakom det här, då är det verkligen oseriöst av dem. Att skicka ut en varning går på ett ögonblick, men att få den bortplockad kräver registrering. Oerhört oseriöst!
Är safeweb.norton.com en bluffsida som sprider virus på min dator om jag registrerar mig där?