Källa: http://blogg.tkj.se/noscript/NoScript är ett tillägg för Firefox som sätter stopp för oönskade skript webbsidor. Som jag tidigare skrivit om berättar säkerhetsexperter att smittade webbsidor är det som sprider mest virus idag. Genom att utnyttja olika säkerhetshål i webbläsare, operativsystem och tredjepartslösningar i webbläsaren, kan cyberkriminella installera virus och trojaner på din dator utan att du märker det; Allt fler farliga webbsidor smittar datorn bara genom besök.
Kör du Firefox rekommenderas därför att du installerar tillägget NoScript. Det är gratis och fungerar genom att stoppa alla former av skript som ligger på webbsidorna. Via en meny nere till vänster i Firefox bestämmer du vilka skript som är legitima. Inledningsvis innebär det här en del jobb eftersom man måste godkänna många skript. Men när grunden är lagt så är det inte störande, utan du kan känna dig säker. Skulle du hamna på en hemsida som har farliga skript, kommer de automatiskt att stoppas.
NoScript är lätt att använda. Menyn som visas talar snabbt om vad det är för skript som försöker köras, och du kan enkelt markera dem som säkra om du vill. Det finns också fler inställningar för att bättre justera pluginet till att fungera som du vill.
Det är inte bra när du har Windows!!RÖD@nörd skrev:I den här datorn har jag inget antivirus för jag tyckte sådant slöade ner den förra datorn (Intel P3) fruktansvärt.
Nja, rätt eller fel?! Jag har svårt att sätta in mej själv i ett definitivt fack. Vissa kommunistiska idéer är jättebra, andra ultrablåa idéer gillar jag... Sossarna har en del kloka saker, och alliansen också. Piratpartiet driver en av mina hjärtefrågor, men dom fick inte min röst för det.RÖD@nörd skrev:Jag tror du tillhör den här rörelsen . . . Rätta mig om du tycker jag har fel.
carl.c skrev:Hehe, kommer ihåg jag hade magkatarr (tror jag) för länge sedan, tillslut gick jag till vårdcentralen och fick nån läkare som kom från Irak eller något liknande, han gjorde en snabb hårdhänt undersökning och ville jag skulle ta avföringsprov i viss många dagar, och sedan lämna det till vårdcentralen så skulle han höra av sig senare..efter ett par veckor ringde jag då jag aldrig hörde något från vårdcentralen och blev utskälld av doktorn för jag ringde när han sagt han skulle rings..sen la han på..hörde aldrig av dom igen : ) Vafoor ringa DOOO!! klick
Karro skrev:carl.c skrev:Hehe, kommer ihåg jag hade magkatarr (tror jag) för länge sedan, tillslut gick jag till vårdcentralen och fick nån läkare som kom från Irak eller något liknande, han gjorde en snabb hårdhänt undersökning och ville jag skulle ta avföringsprov i viss många dagar, och sedan lämna det till vårdcentralen så skulle han höra av sig senare..efter ett par veckor ringde jag då jag aldrig hörde något från vårdcentralen och blev utskälld av doktorn för jag ringde när han sagt han skulle rings..sen la han på..hörde aldrig av dom igen : ) Vafoor ringa DOOO!! klick
Det får göras hur många kampanjer som helst med temat "vi gillar olika", jag har ändå samma erfarenhet som du. Det är inte så att jag kategoriskt vägrar utländska läkare, men jag vet att chansen att få bra vård är omedelbart kapad till hälften. Om jag söker läkarhjälp, så är det för mina problem, inte för att "lära upp" en utländsk läkare. Men iochförsig, vill de betala mig för det, så kan jag göra det också. Agera konsult som patient.
Kanske svenskar tycker det är spännande att få öva sin engelska på en invandrad läkare, men jag är flytande på engelska och när jag träffar på en person brukar jag prova både svenska och engelska, och om personen är lika stapplande på båda språken, för att han bara kan polska eller något, då tryter lätt mitt tålamod.
De ska ju ha sin läkarprestige också, och kan inte erkänna att de inte kan kommunicera.
Återgå till IT och datorer - Mjukvara
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster