keepvid.com funkar inte längre

keepvid.com funkar inte längre

Inläggav RÖD@nörd 20 mar 2010 05:10

Har fått problem...

keepvid.com funkar inte längre. :cry: Dom vill man ska ladda ner ett program istället som dessutom kostar. :evil:

Önskar en liknande Youtube download site men finns inte någon sådan måste jag ladda ner ett program i datorn vilket jag helst vill slippa.

Har kollat in det här http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl35790/YouTube_Video_Grabber.htm

men inte laddat hem det än. Det kallas "shareware". Vad betyder det?

Andra program som rekommenderas?


En fråga till:

Jag har laddat ner programmet "Everest" i datorn. Det programmet är en s.k. "trial-version" eller "demo" som man kanske kan säga på svenska.

Licensen går ut i början av april enligt programmets "about"-knapp.

Förvisso behöver jag inte programmet längre men tycker ändå det vore kul att ha det kvar.

Bör jag ta bort programmet om jag inte tänker köpa det?

Vad händer om jag bara låter programmet vara kvar i datorn?
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: keepvid.com funkar inte längre

Inläggav Martin 20 mar 2010 05:35

Shareware är ofta trial versioner. Försök leta efter freeware istället. De är helt fria utan tidsbegränsning.

Om programmet inte fungerar efter det att försökstiden har gått ut så finns det ju ingen anledning att ha det kvar på hårddisken.
Martin
 
Inlägg: 831
Blev medlem: 30 mar 2008 21:50
Ort: Rimforsa

Re: keepvid.com funkar inte längre

Inläggav TonyMontano 20 mar 2010 10:54

har flera tillägg i mozilla firefow ;) om du inte vill ladda ner testa de här http://www.fetchmp3.com fungerar toppen dock är de ju bara musik men ändå!
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: keepvid.com funkar inte längre

Inläggav PowerMizer 20 mar 2010 17:10

RÖD@nörd skrev:keepvid.com funkar inte längre. :cry: Dom vill man ska ladda ner ett program istället som dessutom kostar. :evil:


Detta med Firefox och Greasemonkey är lite finurligt för det är egentligen bara ett javascript som körs i webbläsaren. Du ser originalsidan men får samtidigt extraknappar direkt på sidan för att ladda ner. Det är alltså Firefox (webbläsaren) som är programmet och sen läggs det till lite bra funktioner på youtubesidan via javascript. Gratis är det också! :wink:

Sen finns ju DownloadHelper som insticksmodul till Firefox, och det är kanonbra också! :mrgreen:

EDIT:
Everest vet jag inget om...
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04


Återgå till IT och datorer - Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster