Jag har nu talat med folk och de verkar mer och mer upphöra med det trådburna, alltså telefon och bredband via telefonjacket och det gäller särkilt yngre människor tycker jag. De äldre verkar däremot leva kvar i de gamla systemen.
Nu fundera jag på att göra en grundlig förändring och säga upp telefonabonnemanget och skaffa en kontantkortstelefon istället. Det finns visst låga och "ringa gratistaxor" även där under vissa förutsättningar förstås.
Men det är inte bara telefonen jag funderar på att ändra grundligt, det gäller även bredbandet. I dag mötte jag en kille som jag känner lite grann och som berättade att han hade mobilt bredband, jag tror det hette 3G och kom från Tele2. Han betalade 99 kronor per månad och det var allt. Han tyckte också det funkade bra och han var nöjde. Kostnaden skulle i så fall bli 1200 kr per år och det är knappt hälften av det jag betalar nu.
Vad jag förstår kan jag med råge halvera kostnaden för telefon och bredband och fortfarande ha möjligheten att surfa och ringa kvar.
Vad säger ni om det här, bör jag byta?
Det känns inte bra som det är nu.... Jag misstänker detta bollande med lägre kostnader är ett led i att de styrande (vilka det nu är