RÖD@nörd skrev: Killen skakade på huvudet och såg oförstående ut och sa att Linux var inget han kände till alls....
Typiskt det svar man alltid får. Det är så svårt at hitta människor som kan vad de håller på med.
RÖD@nörd skrev: Killen skakade på huvudet och såg oförstående ut och sa att Linux var inget han kände till alls....
Jag har ingen åsikt om det. Det jag vet om virusletande i Windows är att det är komplicerat, tidsödande och att jag ibland misslyckats.RÖD@nörd skrev:Har nu laddat hem ett program som heter F-secure Easy Clean och som är en freeware. Vad tror du om den?
Ja, jag vet inte riktigt.... Kan det bero på att betalda förstå-sej-påare har lärt alla att Linux är så krångligt??RÖD@nörd skrev:Varför använder inte fler Linux egentligen?
Ja, på vanliga butiker är det ofta kört... Det finns en butik i Vilhelmina där en datortekniker/säljare är duktig, men annars är det tunnt med kunskapen.Karro skrev:Det är så svårt at hitta människor som kan vad de håller på med.
PowerMizer skrev:Ja, jag vet inte riktigt.... Kan det bero på att betalda förstå-sej-påare har lärt alla att Linux är så krångligt??RÖD@nörd skrev:Varför använder inte fler Linux egentligen?
Nej, du ser lite av tjänsterna men du ska leta i Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Tjänster. Om du söker på nätet så får du tips om vad som går att stänga av.RÖD@nörd skrev:Om du tittar på din skärmbild-87.png på första sidan finns där en flik för "Tjänster". Är det samma som "Processer" när man kollar Aktivitetshanteraren genom att högerklicka på listen längst ner på skärmen?
Det är kul när det funkar. Hoppas det inte kommer in något nytt nu.RÖD@nörd skrev:Vilka grejer det finns va?
PowerMizer skrev:Nej, du ser lite av tjänsterna men du ska leta i Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Tjänster. Om du söker på nätet så får du tips om vad som går att stänga av.
PowerMizer skrev:Det är kul när det funkar. Hoppas det inte kommer in något nytt nu.
Om jag har tid så....RÖD@nörd skrev:Tack PowerMizer du är ett säkert stöd här.
Dom finns och är många, som i Win...RÖD@nörd skrev:Hur är det med startup-programmen i Linux?
Nej.RÖD@nörd skrev:Hur är det om man endast kör Linux, har man ingen nytta av säkerhetspaket som ingår i nätuppkopplingen då?
RÖD@nörd skrev:Ubuntu lär rymmas på en vanlig CD
Det man får är ungefär ett "grundpaket" där en uppsättning program redan finns och med Engelskt språkstöd. Sen "upptäcker" Ubuntu att du valde Svenska som språk och föreslår en nedladdning av Svenskt språkstöd. Om du sedan klickar på "Lägg till / Ta bort program" och installerar något nytt så är det precis som Karro säger..Karro skrev:Linux ryms inte på en CD. Är det på en CD så är det en delmängd och resten laddas ner från nätet. Det finns fasligt många program till.
Du skojar med mej, va?!RÖD@nörd skrev:Finns det inbyggd mejl i Linuxdistributionerna eller använder man alltid webbmejl?
Standard i Ubuntu är "Evolution". Här är en bild för att se layouten:Karro skrev:Internet och mail och surffning kommer från unix-världen!
RÖD@nörd skrev:Jo, Linux ska det bli på något vis och jag tror en bieffekt blir att det kommer öka datorkunskaperna. Nu om någon gång är det lämpligt att sätta igång för en sådan här vinter tär på både humöret och psyket och då är det bra att ha något som engagerar.
PowerMizer skrev:Hur går det?
Återgå till IT och datorer - Hårdvara
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster