Kraftpriser.

Re: Kraftpriser.

Inläggav Göran.W 11 mar 2010 00:57

Du kan i en vanlig annons utan att ha en sk blocket butik skriva för mer besök info http://www.24volt.eu.
Det är bättre att lägga ut flera olika panelar i samma annons istället för en som kostar 5090kr för det är mycket pengar för dom flesta och mig i synerhet
När det gäller 30 dagars kredit så ligger du inte ute med pengarna utan du säljer fodringarna för kanske 5% av varuvärdet och får pengarna direkt själv.
Kredit är äl iof inte så viktigt men postförskott är ett måste.
Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett mig annat än Luftvärmepumpar
Användarvisningsbild
Göran.W
 
Inlägg: 467
Blev medlem: 30 aug 2008 16:04
Ort: Tomelilla

Re: Kraftpriser.

Inläggav deepforest 11 mar 2010 01:02

jag får nog börja sälja brännvin istället


En sannhistoria!
Det var en gubbe som på 80-talet satte upp ett tält på en marknad, utanför stod det på en skylt med texten, Kom och se på geten, 20:-
Till en början gick det inget vidare, men efter en stund så kunde några grabbar i 20-års åldern inte hålla sig, de var ju tvungna att ta reda på vad som fanns där inne. De skramlade ihop 20:- och en gick in. Efter en stund kom han ut, mycket nöjd. Ett tag senare var det kö till gubbens tält!
När sen polisen kollade gubben så visade det sig att han "bjöd" på en sup när man tittat färdigt på geten :mrgreen:
Han höll inte med polisen när de sa att det var olagligt att sälja alkohol, han skänkte minsann bort den och då var det inte olagligt menade han..... :mrgreen:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Kraftpriser.

Inläggav Göran.W 11 mar 2010 01:30

Nä ge bort är inte olagligt.
Men vem f... vill se en get för 20kr annars :mrgreen:
Nu har dena tråd gått från kraftpriser via elverk till blocket för att sen gå vidare till getter :wink:
Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett mig annat än Luftvärmepumpar
Användarvisningsbild
Göran.W
 
Inlägg: 467
Blev medlem: 30 aug 2008 16:04
Ort: Tomelilla

Re: Kraftpriser.

Inläggav Göran 11 mar 2010 01:34

Ja, jag ska sätta in en ny blocket-annons, men postförskott är ett elände så det förekommer bara i undantagsfall och mycket dyrare blir det och längre tid tar leveransen (dubbla fraktkostnader och längre resväg för paketet).

Ja deepforest, jag får nog börja bjuda på en sup till alla som handlar. :P

Tillbaka till kraftpriserna. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Kraftpriser.

Inläggav RÖD@nörd 11 mar 2010 03:29

Göran skrev:Tillbaka till kraftpriserna. :wink:


Bara jag också. :P


Betalningar ja...

Det beror väl lite på vad man har för möjligheter och hur man vänjer sig.

Förskottsbetalningar tycker jag är enkelt och bra. Det kostar ju inget heller. Passar bra för mindre belopp exempelvis under tusen kronor. Är beloppet större borde det väl gå att betala i omgångar.

Till Göran är det dessutom bara ett rent nöje... :mrgreen:

Det här gäller förstås bara mig, är man säljaren så kanske det finns många önskemål att uppfylla från olika kunder.
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Kraftpriser.

Inläggav Jernet 11 mar 2010 06:55

Ta bort krav om registrering? Hur ska det gå till? Webshopen är ju ett färdigt program som jag inte kan göra så mycket åt och på något sätt måste kunden skriva in namn och adress så att jag vet var varorna ska skickas...blir lite svårt att få iväg dem till rätt ställe annars.

Med registrering menar jag att man kan inte handla utan att registrera för att få ett användarnamn och lösenord. Kunden vill kunna skriva in sitt namn och adress varje gång han/hon handlar hos dig. Slippa komma ihåg användarnamn och lösenord alltså.

Olika betalningssätt kostar pengar. Kortbetalning är också förskottsbetalning och det är förenat med bankavgifter och andra avgifter som gör att priserna måste höjas. 30 dagars kredit!? Host... I så fall får jag hoppas att ingen handlar av mig för skulle det bli fart på affärerna skulle jag behöva ligga ute med hundratusentals kronor, kanske miljoner och de pengarna har jag inte.

Som exempel kostar auriga payment (betalväxel)200:- /mån och 2:- per transaktion
Avtal om bankinlösen kostar 200:- /mån och 1:- per transaktion.(efter eget avtal)
Vilket totalt blir 400:- / mån och 3:- per transaktion.
Kreditupplysning vid fakturabetalning kostar 8:- /gång





Blocket... Ja, men där får man ju inte länka till sin egen sida om man inte slantar av 10.000, eller vad du sa. Senaste annonsen jag satte in "2 st 85-wattare" för 5090 kronor gav tre svar och ingen köpte, trots att betalningsalternativet aldrig kommit på tal.

Man kan länka lite fult ändå till sin hemsida, det gjorde jag till att börja med, och det var ingen som opponerade sig.
En blocketbutik kostar 6000:- / år och då får man 20 gratisannonser på det vilket blir 800:- i rabatt.
För oss genererar blocket drygt ¼ av alla besök i vår webbshop.


Om du seriöst menar att få fart på din webbshop så finns det många saker som bör göras om, men det kommer svida att höra dom förändringarna som jag anser ska göras, så det kan vi ta mellan 2 öron om du är intresserad Göran!
Jernet
 

Re: Kraftpriser.

Inläggav Göran 11 mar 2010 13:17

Jernet, min webshop liknar ankskit och det är jag medveten om. Det måste bli ett lyft, men först jag måste komma ikapp med allt annat jag lovat och tagit på mig.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Kraftpriser.

Inläggav Jernet 11 mar 2010 13:34

Göran skrev:Jernet, min webshop liknar ankskit och det är jag medveten om. Det måste bli ett lyft, men först jag måste komma ikapp med allt annat jag lovat och tagit på mig.

Ankskit! :mrgreen: Nja, så illa är det väl ändock inte :wink:
Nu tänkte jag inte mest på webbshopens utseende utan mer "säljande" ändringar som bör göras.
Jernet
 

Re: Kraftpriser.

Inläggav Göran 11 mar 2010 14:01

Jag tänker på allt. :P
Bättre utseende.
Bättre och fler bilder.
Bättre information om produkterna med manualer och installationsanvisningar på svenska.
Inga tomma mappar (rubriker). Finns det inget under dessa ska de bort.
Fler betalningsalternativ (och ingen registrering) :wink:
Snabbare leveranser.
Lägre fraktkostnader.
Högre priser (Folk tror att allt bara är skräp annars)
Bli inte bli kompis med kunderna -Var stenhård! :mrgreen:
Tydliga kontaktuppgifter och öppettider (telefontider + fast telefon (ej mobil))
Täta uppdateringar
Marknadsföring! (där en blocket-butik är att rekommendera)
+ säkert tio punkter till
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Kraftpriser.

Inläggav Jernet 11 mar 2010 14:23

[quote="Göran"]Jag tänker på allt. :P
Bättre utseende.Nja
Bättre och fler bilder.Nja
Bättre information om produkterna med manualer och installationsanvisningar på svenska.Nja
Inga tomma mappar (rubriker). Finns det inget under dessa ska de bort.Ja
Fler betalningsalternativ (och ingen registrering) :wink: Ja
Snabbare leveranser.Ja
Lägre fraktkostnader.Nja
Högre priser (Folk tror att allt bara är skräp annars)Nej
Bli inte bli kompis med kunderna -Var stenhård! :mrgreen: Nja
Tydliga kontaktuppgifter och öppettider (telefontider + fast telefon (ej mobil))Ja
Täta uppdateringarNja
Marknadsföring! (där en blocket-butik är att rekommendera)Ja
+ säkert tio punkter till

Fast jag tänker dock på något helt annorlunda :mrgreen:
Jernet
 

Re: Kraftpriser.

Inläggav deepforest 11 mar 2010 14:29

Säljer du ankskit?
Som bränsle då eller.....
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Kraftpriser.

Inläggav Göran.W 11 mar 2010 23:52

Göran skrev:Jernet, min webshop liknar ankskit och det är jag medveten om. Det måste bli ett lyft, men först jag måste komma ikapp med allt annat jag lovat och tagit på mig.

så hemsk är den väl inte.
Jag gillar när det är enkelt och inte en massa tung grafik som segar ner sidorna och igentligen inte tillför något om man inte ska sälja web design.
Det värsta jag vet är såna dj.... sidor som har ett långt intro man måste klicka bort för att komma vidare.
Något jag saknar är bilder och olika förslag på hur man kan montera vindkraftverk och solpanelar och kring utrustning.
En under kategori med detta hade inte varit fel.
Kort betalning är ett måste.
Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett mig annat än Luftvärmepumpar
Användarvisningsbild
Göran.W
 
Inlägg: 467
Blev medlem: 30 aug 2008 16:04
Ort: Tomelilla

Re: Kraftpriser.

Inläggav Göran 12 mar 2010 00:46

Ja, det är precis så jag menar, utförligt, men tydligt och enkelt och utan tung grafik. Jag har påbörjad information av det slag som du efterfrågar, så det är något jag ska fixa. Kortbetalning blir jag väl tvungen till så småningom, men det tar emot för någon måste ju betala de femtontusen kronor (5 till banken + 5 för SSL-anslutning + 5 extra till webbhotellet) om året det kostar. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Kraftpriser.

Inläggav Karro 12 mar 2010 03:58

Har du kollat payson, som accepterar kortbetalning men inte har några fasrta avgifter all, men väl ett 3% påslag.

Så kan man ge kunder som förskottsbetalar rabatt istället, så har man fritt val mellan mer krångel, eller förskottsbetalning och tjäna några kronor.

Paynova, som många använder som betaltjänst, har höga fasta avgifter + 3% påslag.
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Kraftpriser.

Inläggav Jernet 12 mar 2010 08:16

Göran skrev:Ja, det är precis så jag menar, utförligt, men tydligt och enkelt och utan tung grafik. Jag har påbörjad information av det slag som du efterfrågar, så det är något jag ska fixa. Kortbetalning blir jag väl tvungen till så småningom, men det tar emot för någon måste ju betala de femtontusen kronor (5 till banken + 5 för SSL-anslutning + 5 extra till webbhotellet) om året det kostar. :wink:


Göran! Du har alltid varit en hyvens kille mot mig och jag känner att jag vill försöka hjälpa dig igenom träsket med detta.
Jag har iaf varit företagare i snart 40 år varav 30 år på pappret.( jo jag började min stapplande bana redan vid 8 års ålder och vid 18 hade jag en registrerad firma)
Om du anser att jag kan vara till någon hjälp för dig med det lilla jag kan så är du välkommen att ringa mig närhelst det behagar.
Vi tog flera veckor på oss när vi sonderade terrängen med olika betalningsalternativ för att komma bäst och billigast undan.
Så några falluckor kanske vi kan hjälpa dig med att undgå.

per
Jernet
 

FöregåendeNästa

Återgå till Energinyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster