Supertunn luftsolfångare

Här kan önskemål om nya produkter framföras och diskuteras med tillverkningsföretag som håller koll på vad som händer här.

Supertunn luftsolfångare

Inläggav Jernet 14 nov 2008 16:41

Så tänkte jag bli först att skriva i denna kategorin.
Jag har en idè om att tillverka en supertunn luftsolfångare. (ev kommer den att bli hopfällbar för transport och borttagning under säsong då den ej används)
Storleken kommer bli oändlig medans djupet på fångaren endast kommer bli mellan 15-20mm.
Tror någon att folk bryr sig om att man kan få en så tunn fångare som möjligt?
Priset kommer att hamna på ungefär hälften av tänkta konkurrenters.

per
Jernet
 

Re: Supertunn luftsolfångare

Inläggav Göran 14 nov 2008 20:08

Jag tror att tunna lockar mer än tjocka, men att den inte behöver vara hur tunn som helst. Får man ställa sig i kö som återförsäljare kanske? :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Supertunn luftsolfångare

Inläggav Jernet 14 nov 2008 20:14

Göran skrev:Jag tror att tunna lockar mer än tjocka, men att den inte behöver vara hur tunn som helst. Får man ställa sig i kö som återförsäljare kanske? :P

Det är väl så att det är kanske jag som vill bolla idèn med dig lite Göran.
Men visst! Blir det något av det så är det ju 24volt som den kommer säljas på. :wink:
Jag skulle idag ha plockat upp lite material, men tyvärr kom det något ivägen som var viktigare.
Däremot skulle jag vilja ha någon som kan tillverka specialprofiler i aluminium om någon känner sig manad till detta när/om det bli aktuellt.
Jernet
 

Re: Supertunn luftsolfångare

Inläggav Göran 14 nov 2008 23:16

Trevligt! :wink:

Profilerna finns redan och vi har ju haft en aluminiumgrossist här på forumet tidigare. Jag ska se om jag får tag på honom till veckan. Resten av delarna är lätta att hitta.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Supertunn luftsolfångare

Inläggav Jernet 22 nov 2008 16:45

Min idè funkade dåligt tyvärr, men det finns flera.
Återkommer....
Jernet
 


Återgå till Produktutveckling

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron