Rollsbattery

Re: Rollsbattery

Inläggav Sverre V 11 jul 2009 23:53

Endelig kom batteriene. En reise på 20 mil og tre forskjellige lastebiler før de kom til meg.
Fikk satt batteriesken på sekketrallen.
Bild

Hva ?? Kinesiske tegn nederst på esken. :x
Bild

Jeg mener da bestemt at batteriene skal være Canadiske, eller kanskje Canadierne har fått et tredje skriftspråk utenom Engelsk og Fransk. :?

Vel,vel. Åpnet esken. Og på lappene som var klistret på batteriene var i alle fall språket Engelsk. Litt glad er jeg nå, men…
Bild


Satte batteriene opp på batterihylla, men da jeg skulle seriekoble de to så jeg at kabelen som fulgte med bare var en 10 mm2. Det var da godt at jeg hadde kjøpt en 70 mm2 på Biltema, og den kommer virkelig til nytte når jeg kobler inverteren på. :D
Bild
Større inverter blir det når og hvis jeg får lov av fruen til å kjøpe de neste 2 batteriene. Da blir det 1064 Amp batteri kapasitet.
Foreløpig ser det ut til at ladingen går bra. Har paralell-koblet et 85 W og et 50 W panel gjennom en 20 Amp regulator som jeg ikke minnes navnet på akkurat nå. Har også koblet et lite power på 3,5 Amp til den samme regulator.
Det har regnet som bare det, så solpanelene har ikke fått gitt så mye strøm ennå, dessverre.

Mvh
En mellomfornøyd
Sverre V
Användarvisningsbild
Sverre V
 
Inlägg: 172
Blev medlem: 11 apr 2008 22:29

Re: Rollsbattery

Inläggav PRIUS 01 okt 2009 23:03

Det är bra om man köper batterierna vid samma tillfälle då det inte är så bra att blanda gamla och nya batteriet i en batteribank!
PRIUS
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 jan 2008 22:19

Re: Rollsbattery

Inläggav Sverre V 02 okt 2009 21:37

Ja du. Det hadde jeg gjort hvis jeg hadde nok cash. Jeg må nok vente til April eller Mai. Batteriene står hos forhandleren og venter. Disse er fra samme produksjonserien. Så det skal nok gå bra, håper jeg. :)

Jeg har hatt disse 2 batteriene batteriene i sommer og er meget fornøyd. Har jo sovnet fra tv`n noen ganger :oops: men har ikke hatt problemer i det hele tatt. Lader med 2 solpaneler og 4,5 A fra en strømforsyning jeg har. Denne går og gjenom regulatoren.

Mvh
Sverre
Användarvisningsbild
Sverre V
 
Inlägg: 172
Blev medlem: 11 apr 2008 22:29

Re: Rollsbattery

Inläggav Emil 12 dec 2010 15:11

Mer batterier: http://www.hawkerpowersource.com/
Priset är väl (tyvärr) därefter.
Emil
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 mar 2010 09:01

Föregående

Återgå till Hus utan el (off grid)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron