Kompletta lösningar för offgrid..

Kompletta lösningar för offgrid..

Inläggav Raptor50 28 aug 2009 17:09

Jag har i dag forsökt komma över sidor som denna (24Volt) med forum i Norge, men det är inte mycket att hitta..
Men kom över en sida som heter http://www.powercontrols.no/html/body_smart_energy_station.html Dom säljer altså KOMPLETTA lösningar för stugor..
Kan ju vara lite dyrt men.. Roligt att man kan köpa ett komplett sett..
Ja till 30 timmars dygn.. Kanske jag också hadde fått tid med det jag ville gjort.. :(
Användarvisningsbild
Raptor50
 
Inlägg: 400
Blev medlem: 06 aug 2009 17:18
Ort: Karlstad, Hagfors

Re: Kompletta lösningar för offgrid..

Inläggav TonyMontano 28 aug 2009 18:52

Den där var ju toppen nästan! kan inte solpanelen gå paj om snön far ner från taget? men en sådan bygger vi i stugan just nu dock väntar vi på att få igång vindkraften först ^^ men vi har solpanelen på taket!
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Kompletta lösningar för offgrid..

Inläggav Sverre V 28 aug 2009 20:59

Det gjør også disse folkene. Jeg spurte en gang for lenge siden om pris, men fikk aldrig noe svar. :evil:
Det ser jo flott og solid ut.
http://www.getek.no/

Bild

Mvh
Sverre
Användarvisningsbild
Sverre V
 
Inlägg: 172
Blev medlem: 11 apr 2008 22:29

Re: Kompletta lösningar för offgrid..

Inläggav Raptor50 29 aug 2009 12:08

TonyMontano skrev:Den där var ju toppen nästan! kan inte solpanelen gå paj om snön far ner från taget?


Tror solpanel använder härdade glas, så det tror jag inte är något problem, men klart det värkar ju bättre att ha panelen på taket då det inte blir för mycket skugga..
Ja till 30 timmars dygn.. Kanske jag också hadde fått tid med det jag ville gjort.. :(
Användarvisningsbild
Raptor50
 
Inlägg: 400
Blev medlem: 06 aug 2009 17:18
Ort: Karlstad, Hagfors


Återgå till Hus utan el (off grid)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster