Elektriker till enkel installation

Elektriker till enkel installation

Inläggav Skogen 15 jul 2015 18:44

Jag har kört fast på en enkel grej - jag har en Victron skylla 24/50-laddare som jag skulle vilja koppla in.
Den är köpt begagnad och har tre kablar inkopplade men avskurna. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den, och förstår att jag inte ska "fippla" med den själv utan bör ha en elektriker med mig till detta, då den tar in 230V AC.

De elektriker jag talat med hittils har inte riktigt tid med ett så litet jobb, och verkar inte superkunniga eller intresserade av likström/svagström. Jag bor 5 mil söder om Örebro. Är någon här elektriker och intresserad eller känner till någon?

Jag har inte köpt batterierna jag vill ha än (250ah*4) då det känns dumt att ha batterier jag inte kan ladda.
Helst skulle jag vilja ha hjälp eller råd av någon erfaren att serie och paralell-koppla dessa och koppla in mppt-regulator och solpaneler också (ca 750w).
Skogen
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2015 00:34

Re: Elektriker till enkel installation

Inläggav Gunnar lindgren 15 jul 2015 20:43

Kan det här vara något att läsa http://download.fromdoctopdf.com/index. ... cgodI04Bkw Gunnar
Gunnar lindgren
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 16 apr 2009 11:37

Re: Elektriker till enkel installation

Inläggav Skogen 16 jul 2015 19:34

Hej Gunnar!

Länken verkar vara till ett program som konverterar .pdf-filer(?) Om det var menat att vara en länk till en fil (en .pdf?) så kan inte jag se den dessvärre.
Skogen
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2015 00:34



Återgå till Hus utan el (off grid)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron